Jetbull stopper som hovedsponsor

Efter et års godt samarbejde takker Jetbull af som hovedsponsor for Lyngby Boldklub. Begge parter har været glade for samarbejdet, men Jetbulls manglende danske sportslicens og nye reguleringer betyder at brandet nu stopper på det danske marked.

Netop beslutningen om at skrue ned for blusset var udslagsgivende for fortsat at være hovedsponsor i Lyngby Boldklub. Jetbull havde oprindelig kontrakt på hovedsponsoratet indtil nytår, men Lyngby Boldklub er blevet enige med Jetbull om en aftale, hvor de udtræder som hovedsponsor og frigiver eksponeringen til andre partnere. Det gode samarbejde med Jetbulls moderselskab AMGO iGaming fortsætter derefter på et mindre budget:

”Jetbull har hele vejen været en passioneret partner, der har støttet op om vores spændende projekt. Vi har sammen rykket til overliggeren for, hvordan et hovedsponsorat kan se ud i Lyngby Boldklub med kreative tiltag, events på stadion og happenings til gavn for fansene. Desværre betyder flere omstændigheder, at Jetbull har revurderet deres businesscase på det danske marked, og besluttet drosle ned. Derfor er vi blevet enige om at stoppe samarbejdet” fortæller Andreas Byder, adm. Direktør i Lyngby Boldklub.

Også Jetbulls ansvarlige for det danske marked, CEO Kristian Bækgaard, roser samarbejdet:

”Jeg er meget glad for, at vi i sin tid gik ind i Lyngby Boldklub. Vi har fået sat et stort aftryk på kort tid, og det er selvfølgelig rigtig ærgerligt, at vi ikke har fået forløst Jetbulls store potentiale på det danske marked. De nye reguleringer gør det desværre svært for uafhængige operatører at tjene penge på det danske marked, og vi har derfor valgt at fokusere på andre lande med større potientiale. vi glæder os over stadig at kunne støtte klubben fremadrettet” fortæller Kristian Bækgaard.

Det afsluttede hovedsponsorat betyder, at Lyngby Boldklub nu er på udkig efter en ny sponsor til førsteholdets trøjer samt Sydtribunen. Der er allerede stor interesse for at overtage eksponeringen fra flere sider, og Lyngby forventer en ny sponsor på trøjen allerede til søndagens kamp mod AaB.

Andreas Byder understreger desuden at økonomien i klubben ikke er truet af Jetbulls stop – heller ikke selvom sæsonen starter i denne weekend:

”Det brand og den bevægelse vi ridder på er noget, som mange virksomheder gerne vil være en del af, så vi er ikke bekymrede. Vores økonomi er i hvert fald ikke truet, for vi har lavet en fin udtrædelsesordning med Jetbull og kan samtidig mærke, at der er stor interesse om vores platforme. Den næste hovedsponsor bliver en del af en ekstremt spændende sæson, der udover 32 tætte kampe i 3F Superligaen også byder på vores 100-års jubilæum. Så vi er fortrøstningsfulde i forhold til at finde en ny hovedsponsor, og økonomien samlet set er vi ikke bekymrede for” fortæller Andreas Byder.

Jetbull har været hovedsponsor siden sommeren 2019, hvor Lyngby Boldklub rykkede op i 3F Superligaen.