Lyngbys nye anførergruppe er fundet

Efter anføreren fra de sidste par sæsoner, Martin Ørnskov, lagde støvlerne på hylden efter Hobro-kampene, har De Kongeblå skulle vælge en ny anførergruppe. I en trup bestående af mange spillere med store lederegenskaber, blev anførergruppen valgt på demokratisk vis af spillerne og staben. De fire nye anførere er Kasper Enghardt, Thomas Mikkelsen, Frederik Winther og Frederik Gytkjær.

Den nye anførergruppe er blevet valgt af 32 personer fra spillertruppen og staben, der alle har stemt på deres respektive favoritter til anførererhvervet. Her blev Kasper Enghardt valgt som den primære anfører, hvor de tre andre optræder som sekundære anførere. Dog er det blevet besluttet, at de tre andre også vil bære anførerbindet i nogle Superligakampene for at visualisere det delte ansvar og lederskab, som de fire spillere skal tilføre holdet:

”I den kommende sæson vil vores fire valgte anførere dele anførerbindet, for at vise at vi står sammen om at løfte lederskabet. Dermed vil eksempelvis Winther godt kunne have bindet selvom Enghardt spiller. Dette er blevet besluttet i samarbejde med spillerne, og jeg er meget glad for den samlede løsning og anførergruppens udformning”, fortæller cheftræner, Christian Nielsen.

De fire spillere for anførergruppen er bredt repræsenteret ud fra forskellige baggrunde. Der er både repræsenteret den helt unge Frederik Winther som senest har været igennem vores akademi, såvel som truppens mest erfarne spiller i form af Thomas Mikkelsen. Frederik Gytkjær er den spiller med mest anciennitet i klubben og Kasper Enghardt er en naturlig leder og meget vellidt i truppen.

”At være anfører i en Superligaklub er et stort og vigtigt erhverv for en trup. Jeg er meget glad for sammensætningen af gruppen. Vi har nemlig en gruppe af forskelligheder, der sammen repræsenterer og kender klubbens og holdets kultur og værdier. Alle spillerne og staben har givet deres stemme, så at kunne sammensætte anførergruppen ud fra medbestemmelse, giver mening for os”, fortæller Christian Nielsen.

Kasper Enghardt har spillet 32 3F Superligakampe for Lyngby, mens Thomas Mikkelsen har repræsenteret De Kongeblå 61 gange. De to Lyngby-Frederik’er, Gytkjær og Winther, har trukket den kongeblå Superligatrøje over hovedet henholdsvis 37 gange og 32 gange.