Ubesejret i opstarten – Flot halvleg sikrede uafgjort imod FCK

Modstander: FC København
Spillested: Harboe Arena
Tid & dato: Kl. 11:00 – D. 7. september

Efter lutter sejre i opstartens fire første træningskampe, skulle De Kongeblå mandag formiddag møde FC København i den sidste testkamp inden 3F-Superligaen starter på søndag hjemme imod AaB. Kampen var en af flere VAR-testkampe der blev afviklet denne mandag, som et led i forberedelserne af teknologien til den kommende sæson. Opgøret bød på god fodbold, hvor begge mandskaber havde en halvleg hver. Kampen endte uafgjort, hvilket betyder De Kongeblå går igennem opstarten ubesejret med fire sejre og en enkelt uafgjort.

KØB SÆSONKORT OG SIKRE DIN PLADS TIL ALLE HJEMMEKAMPE

Lyngby i front efter effektiv første halvleg
Opgøret startede med FC København på bolden, og som styrrede spillet på midten af banen uden at blive farlige. Kampens indledning var generelt uden chancer til nogen af de to mandskaber, før FCK var tæt på at bringe sig i front efter 17′ minutter, hvor Thomas Mikkelsen med en dobbeltredning og overliggeren fik afværget Jonas Wind og Kamil Wilczeks forsøg. Herefter meldte De Kongeblå sig ind i kampen, og fik testet Grytebust i FCK-mål efter 18′ minuttersspil og kom bedre med i opgøret spilmæssigt.

Dette kom til udtryk efter 26′ minutter, da Frederik Gytkjær spillede Andre Riel fri i FCK-feltet og med en perfekt afslutning i det korte-hjørne bragte Lyngby i front med 1-0. Med ti minutter til pause, var Frederik Winther tæt på at udbygge den kongeblå-føring, da den unge U-landsholdsspiller var tæt på at sende et indlæg fra Mathias Hebo i mål fem meter fra kassen. Kort inden pausen gjorde Frederik Gytkjær det til 2-0, efter Emil Nielsen kom alene igennem og kunne servere et tap-in mål til angrebsmakkeren. Dermed kunne De Kongeblå gå til pause foran 2-0.

Strafferedning sikrede et flot uafgjort resultat
Anden halvleg var knap nok startet, før FCK skruede op for tempoet. Her kom den nye polske angriber Kamil Wilczek på tavlen få minutter inde, efter et indlæg og kun få minutter efter udlignede Mikkel Kaufmann på samme opskrift. Dermed var stillingen 2-2 efter 50′ minuttersspil og FCK stoppede ikke her. På et hjørnespark fik københavnerne tildelt et straffespark, som spanske Pep Biel skulle tage sig af.

Her pillede Thomas Mikkelsen straffesparket til stor jubel for Lyngby-spillerne og bænken. FC København sad resten af halvlegen på alt spil og chancer, hvor Thomas Mikkelsen flere gange måtte redde Lyngby-holdet der kæmpede for at holde resultatet. Rasmus Thellufsen der skiftede til De Kongeblå igår, kom på banen hen imod slutningen af opgøret og fik dermed sin uofficielle debut i Lyngby-trøjen.

Bliv skoleklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 2-2 FC København

Målscorer:
1-0, Andre Riel / LBK 26′
2-0, Frederik Gytkjær / LBK 42′
2-1, Kamil Wilzcek / FCK 50′
2-2, Mikkel Kaufmann / FCK 55′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Partick Da Silva, Nicolai Geertsen, Frederik Winther, Lasse Fosgaard – Mathias Hebo, Christian Greko Jakobsen, Kasper Enghardt – Andre Riel, Frederik Gytkjær, Emil Nielsen

Bænken: Frederik Schram, Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Marcel Rømer, Gustav Marcussen, Rasmus Thellufsen & Magnus Warming

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.