Kongeblåt-comeback i 4-3 sejren over FC Helsingør

Modstander: FC Helsingør
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 11:30 – D. 2. september

Weekendens storsejr over Fremad Amager, skulle følges op med endnu en træningskamp onsdag formiddag imod FC Helsingør. Her ventede oprykkerne fra 2. Division, der havde en tidligere målfarlig Lyngby-spiller med fra starten af opgøret. Kampen blev spillet uden tilskuere og blev en målrig affærer, hvor Emil Nielsen, Andre Riel og Emil Kornvig kom på tavlen i 4-3 comeback-sejren.

Jeppe Kjær-show i sløj første halvleg
Første halvleg startede med FC Helsingør på bolden, hvor gæsterne var klart bedst i kampens indledning. Her var første store chance i opgøret allerede efter 3′ minutter, da Jeppe Kjær spillede en medspiller fri alene igennem, men Thomas Mikkelsen reddede friløberen. Herefter var det spilmæssigt tæt, indtil den tidligere Lyngby-profil tog sagen i egen hånd og driblede tre Lyngby-spillere inden han sparkede HC Helsingør foran med 0-1. Lyngby-mandskabet skabte midtvejs igennem halvlegen flere gode muligheder, hvor Patrick Da Silva flere gange var kreatøren i Lyngby-opspillet. Jeppe Kjær var dog ikke færdig med at straffe sine tidligere holdkammerater, da angriberen med en flot hæl-aflevering fandt sin med spiller der kunne score til 0-2 efter en halvtime. Resten af halvlegen forløb uden de store begivenheder, hvor FCH kunne gå til pause med en tomåls-føring.

Flot Lyngby-comeback sikrede sejren
Allerede få minutter inde i anden halvleg var Kjær igen på pletten, da han bragte FCH foran 0-3 efter 47′ minutter og dermed kunne han gå fra banen med to mål og en assist. Herefter begyndte Lyngby-comebacket, da Pascal Gregor efter 50′ minutter sendte Emil Nielsen i dybden, hvor angriberen fandt Andre Riel på tværs og dermed kunne score til stillingen 1-3. Lyngby-holdet satte sig derefter massivt på kampen, hvilket gav pote efter 60′ minutter da Emil Nielsen blev nedlagt i FCH-feltet. Straffesparket tog Nielsen sig selv af, og kunne reducere til 2-3 med en halvtime igen. Med femten minutter igen kombinerede Mathias Hebo og Frederik Gytkjær på kanten af feltet, hvor Andre Riel dykkede op på indlægget og udlignede til 3-3 på det flotte forarbejde. Comebacket blev fuldendt få minutter før tid, da Emil Nielsen blev sendt afsted i et kontra-angreb. Angriberen fik afsluttet lige på den tidligere Manchester City-keeper Kevin Stuhr-Ellegaard, hvor unge Emil Kornvig var først over returbolden og kunne sikre De Kongeblå en 4-3 sejr efter en sløv første halvleg.

Bliv skoleklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 4-3 FC Helsingør

Målscorer:
0-1, Jeppe Kjær/ FCH 18′
0-2, FCH 28′
0-3, Jeppe Kjær / FCH 48′
1-3, Andre Riel / LBK 50′
2-3, Emil Nielsen / LBK 65′
3-3, Andre Riel / LBK 78′
4-3, Emil Kornvig / LBK 89′

Startopstilling:

Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Nicolai Geertsen, Pascal Gregor, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen – Mathias Hebo, Marcel Rømer – Gustav Marcussen, Ertugrul Teksen, Christian Greko Jakobsen

Bænken: Frederik Schram, Lasse Fosgaard, Kasper Enghardt, Emil Nielsen, Andre Riel, Frederik Gytkjær & Emil Kornvig

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk