Oskar Snorre skifter til HB Køge

Oskar Snorre er efter otte år i kongeblåt klar til luftforandring, og skifter Lyngby Boldklub ud med en tilværelse som førstekeeper i HB Køge.

HB Køge og Lyngby Boldklub er blevet enige om en transferaftale, der sender Snorre til 1. divisionsklubben med øjeblikkelig virkning. Den talentfulde målmand skal tættere på fast spilletid, og den er der lige nu langt til i Lyngby. Derfor er alle parter blevet enige om, at Snorres karriere fortsætter andetsteds, og sportschef Birger Jørgensen er på Snorres vegne glad for, at der er kommet en løsning:

”Snorre har nået et punkt, hvor det er afgørende for ham at få spilletid på fast basis. Derfor har vi gennem vinduet hidtil kigget efter det rigtige sted, hvor Snorre kan tage næste skridt i sin karriere. Det føler vi alle vi har fundet i HB Køge, der samtidig har tilbudt en fin aftale for alle parter. Vi ønsker Snorre alt det bedste, og glæder sig til at følge ham i HB Køge” fortæller Birger Jørgensen.

Oskar Snorre kom til Lyngby som ung akademispiller i en alder af 13 år, og har ud over et halvt år i norske Haugesund spillet i Lyngby Boldklub lige siden. Han fik debut for Lyngby tilbage februar 2018 og står noteret for i alt 19 førsteholdskampe. Alligevel har gennembruddet ladet vente på sig – og i Lyngby håber man, at lidt luftforandring og nye inputs kan hjælpe Snorre det sidste stykke til at forløse sit potentiale:

”Han var afsted sidste år på leje i Haugesund, men fik både sit ophold der – og sin retur til os – ødelagt af skader. Snorre har så brugt forårsperioden på at ryste skaderne af sig, og er nu kampklar. Så HB Køge får en topmotiveret, talentfuld ung målmand ind, og så krydser vi alle sammen fingre for, at Snorre nu kan få hul på seniorkarrieren for alvor” lyder det fra Birger Jørgensen.

Ud over de 19 førsteholdskampe har Oskar Snorre også repræsenteret de danske ungdomslandshold 25 gange på tværs af U16, U17, U18, U19 og U21-landsholdene.

Lyngby Boldklub ønsker Oskar Snorre al mulig held og lykke fremover.