Lyngby i fuld kontrol da Amager blev besejret med 5-1

Modstander: Fremad Amager
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 13:00 – D. 29. august

Tredje træningskamp ventede lørdag, da Fremad Amager fra NordicBet-Ligaen kom på besøg til kampstart kl. 13:00. Lyngby-holdet var i kontrol hele opgøret igennem, og mange spillere fik minutter. Heriblandt Andreas Kirkeby fra U19-holdet, der kom på banen til det sidste kvarter af kampen, som endte med en sikker 5-1-sejr. Målene blev sat ind af Frederik Winther, Mathias Hebo, Gustav Marcussen og Emil Nielsen, der nettede to gange i kampen, som blev sendt live gennem vores YouTube-kanal.

HUSK AT FORNY DIT SÆSONKORT INDEN 1. SEP KL. 14 HER

Flot spil og masser af mål i 1. halvleg
Fremad Amager startede faktisk bedst ud, men De Kongeblå satte sig hurtigt på opgøret efter indledningen. Presset sad i skabet, og der var god tempo i angrebsspillet, hvor både Frederik Gytkjær, Emil Nielsen og Christian “Greko” fandt hinanden godt. Det var imidlertid en lidt atypisk første målscorer, da Frederik Winther bragte Lyngby-holdet i front. Han var skarpest på et indlæg, og han fik bolden trillet ind over stregen. Herefter fortsatte Lyngby-drengene, og der var rigeligt med chancer og godt spil. Det udmøntede sig også i mål, da Gytkjær kom til baglinjen. Her fra lagde han bold lige ind i panden på Mathias Hebo, der hang længe i luften og pandede bolden i kassen til 2-0.

Mod slutningen af første halvleg kom der to hurtige Lyngby-scoringen, der begge blev sat ind af Emil Nielsen. Især den første kasse var rigtig flot. Bolden blev spillet op på Greko, der fikst lagde bolden videre med hælen, og så kunne Emil stensikkert udplacerer udeholdets målmand. Andet mål var ren angriberinstinkt. Greko lagde en sukkeraflevering i dybden, der fandt Nielsen, og han knaldede bolden i det lange hjørne til 4-0. Dermed kunne Lyngby-mandskabet gå til pause med en flot og fortjent 4-0-føring efter en velspillet første halvleg.

Jævnbyrdig 2. halvleg med Lyngby i kontrol
Efter pausen var opgøret mere jævnbyrdigt, og Fremad A. havde også flere gode perioder på bolden. Det gjorde også, de fik reduceret, da Emmanuel Toku scorede et flot langskudsmål uden chance for Thomas Mikkelsen i målet, der var tilbage efter sin skade i slutningen af sidste sæson.Herefter satte Lyngby-holdet sig igen op kampen, hvor Gustav Marcussen var tæt på at øge føringen yderligere. Gus trak ind i banen og fik sendt en god afslutning afsted imod Fremad Amager-målet.

Der skulle dog ikke gå længe, før Gus’ fik scoret, da Marcussen bankede bolden i mål med højrebenet til en 5-1 føring. Emil Kornvig der kom på banen fra bænken gjorde et godt indtryk, hvor den unge Lyngby-spiller flere gang fik sat sine medspillere op. Med 10′ minutter igen var det Ertugrul Teksen, der efter et godt forarbejde fra Marcussen fik afsluttet få meter over udeholdets mål. Patrick Da Silva noterede sig for endnu en tunnel, da backen fik kombineret med Kornvig på Lyngbys venstrekant. De Kongeblå var resten af halvlegen i fuld kontrol over opgøret, som dermed sluttede med en fortjent Lyngby-sejr!

Bliv skoleklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 4-1 Fremad Amager

Målscorer:
1-0, Frederik Winther/ LBK 17′
2-0, Mathias Hebo / LBK 35′
3-0, Emil Nielsen / LBK 42′
4-0, Emil Nielsen / LBK 45′
4-1,  Emmanuel Toku / FA 65′
5-1, Gustav Marcussen / LBK 74′

Startopstilling:

Frederik Schram – Lasse Fosgaard, Nicolai Geertsen, Frederik Winther, Patrick Da Silva – Kasper Enghardt, Magnus Westergaard, Mathias Hebo – Christian Greko, Frederik Gytkjær, Emil Nielsen

Bænken: Thomas Mikkelsen, Gustav Marcussen, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Emil Kornvig, Ertugrul Teksen & Andreas Kirkeby

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk