Organisatorisk ændring skal skabe mere fokus på transition

Lyngby Boldklub har gennemført en ændring i den sportslige afdeling, hvor Nicas Kjeldsen overtager den overordnede ledelse for U19-holdet og fremover får fokus på de ældste segmenter på klubbens akademi.

Talentchef Nicas Kjeldsen overtager ledelsen af segmentet fra sportchef Birger Jørgensen, der fremover vil have primær fokus på førsteholdet. U19-holdet ledes til dagligt af cheftræner Carit Falch og assistenttræner Thomas Kristensen. Det sker for at styrke organisationen og klubbens fokus på transitionsområdet fortæller adm. Direktør Andreas Byder:

”Vi har fået skabt stor kontinuitet i vores hus, og råder i dag over en rigtig stærk stamme af fagligt dygtige trænere. Kontinuiteten og det faglige niveau på akademiet gør, at vi nu kan vende fokus på at styrke organisationen omkring transitionen ind på førsteholdet, som er så vigtig for os strategisk og for klubbens business case” fortæller Andreas Byder.

I Lyngby Boldklubs organisation betyder det, at Nicas Kjeldsen nu er ansvarlig leder for alle klubbens U-hold fra U13 til og med U19. Jesper Stougaard bliver i den henseende daglig leder i klubbens U13-U15-segment. Birger Jørgensen får primært fokus på førsteholdet, dog således at han i samarbejde med Nicas Kjeldsen udvikler klubben sportsligt i henhold til strategien.

”Nicas vil fremover fokusere på den strategiske del samt på U17-U19-holdene og transitionen herfra ind på førsteholdet. Selvom vi har stærke cases både før og nu tror vi, at vi kan løfte os endnu mere, og det bliver Nicas’ opgave at øge fokus og udvikling her sammen med de dygtige trænere i segmenterne” fortæller Andreas Byder

Organisationsændringen er trådt i kraft i denne uge.