Tre akademidrenge udtaget til U19-landsholdstjeneste

Frederik Winther og Jonathan Ægidius er udtaget til U19-landsholdstruppen, som møder Tyskland over to kampe i starten af september. Det er Jonathan Ægidius’ første U19-landsholdsudtagelse nogensinde, mens Frederik Winther kan spille sin syvende og ottende kamp for de unge rød-hvide drenge.

De to Lyngby-spillere er ikke de eneste akademidrenge, der er blevet udtaget i gårsdagens offentliggørelse af den kommende U19-trup. Også vores tidligere stortalent, Maurits Kjærgaard, fik sin første U19-opringning, og er dermed truppens yngste spiller. Det er godt gået for Lyngby-drengen, der i lørdags spillede UEFA Youth League-semifinale mod Real Madrid, fortæller Nicas Kjeldsen, der er talentchef i Lyngby Boldklub:

”At vi har tre spillere med Lyngby-baggrund på U19-landsholdet viser, at alt det hårde arbejde vi lægger for dagen, bliver bemærket. Denne årgang er endda meget talentfuld med flere etablerede Superligaspillere som fx Winther, hvilket kun gør det endnu flottere at Mau (Maurits Kjærgaard, Red.) bliver hevet med som den yngste. Det giver os blod på tanden til også i fremtiden at klø på og skabe nogle af fremtidens stjernespillere”.

U19-landsholdets nye træner, Lars Knudsen, fortæller kort om modstanderen:

”Tyskland er en rigtig god modstander og vores sidste mulighed for at forberede os før UEFA Elite Round. Det er en utroligt vigtig test for os, og vi håber på at kunne få nogle forskellige svar”, siger Lars Knudsen til DBU’s Twitter-profil.

Samlingen finder sted i Tyskland fra den 1. september til den 7. september, hvor de to Tysklandskampe bliver spillet henholdsvis den 3. september i Norderstedt og den 6. september i Steinburg.