Martin Ørnskov takker af i kongeblåt

Lyngby-anfører Martin Ørnskov stopper i Lyngby Boldklub, der har valgt ikke at forlænge kontrakten med den 34-årige midtbanespiller.

Fire år i Lyngby Boldklub lakker nu mod enden for Martin Ørnskov, der ikke fortsætter hos De Kongeblå i den nye sæson. Det er konklusionen efter lange overvejelser i den sportslige ledelse fortæller sportschef Birger Jørgensen:

”Ørn har været en vigtig del af klubben de senere år, og vi kommer til at savne ham. Beslutningen har ikke været nem, og vi har overvejet alle aspekter i forhold til en eventuel forlængelse. Vi er dog bekymrede over det sundhedsfaglige aspekt og den skade, der holdt Ørn ude af store dele af sidste sæson. Det har været udslagsgivende for vores beslutning” fortæller Birger Jørgensen, der ikke er bange for at fremhæve Martin Ørnskovs betydning og meritter hos De Kongeblå:

”Ørnskov har vundet bronze med os, spillet i Europa, været igennem hårde økonomiske tider, en nedrykning, en oprykning og til slut – på ryggen af en ni måneders skadespause – fået comeback og hjulpet holdet til en ny sæson i Superligaen. Han har udvist stor dedikation til vores klub, og som anfører haft en nøglerolle. Vi ønsker Ørn alt det bedste fremover” fortæller Birger Jørgensen.

Martin Ørnskov takker for en god tid i Lyngby Boldklub:

”Jeg vil gerne sige stort tak for min tid i Lyngby. Jeg har mødt en masse dejlige mennesker, som kun vil Lyngby det bedste, og jeg kommer til at savne min daglige gang i klubben. Jeg kommer også til at savne at spille foran Lyngbys fantastiske og loyale fans, som jeg kun kan rose til skyerne, både for støtten til holdet og mig personligt.”

”I mine fire år i klubben har jeg oplevet stort set alt tænkeligt. Fra en 3. plads og Europa, næsten-konkurs, nedrykning, en oprykning i sidste sekund og to vigtige playoffkampe for overlevelse. Så det har aldrig været kedeligt at trække den kongeblå trøje over hovedet. Jeg giver nu mit anførerhverv videre, og vil se frem til at følge klubben fra sidelinjen” fortæller Martin Ørnskov.

Martin Ørnskov kom til Lyngby i sommeren 2016 efter kontraktudløb i Brøndby IF, hvor han nåede tre sæsoner. Brøndby hentede Ørnskov tilbage til Superligaen fra norsk fodbold og Viking Stavanger, der havde glæde af midtbanespilleren halvandet år indtil da. Ørnskov fik sit gennembrud i 3F Superligaen i barndomsklubben Silkeborg, og har i alt 291 kampe i Superligaen.

For Lyngby blev det i alt til 119 kampe og 4 mål i 3F Superligaen, 1. division, Sydbank Pokalen og Europa League. Lyngby Boldklub takker Martin Ørnskov for indsatsen og ønsker alt det bedste i fremtiden.