Brian Hamalainen træner med førsteholdet

Det tidligere Lyngby-talent og nuværende medejer af Lyngby Boldklub, Brian Hamalainen, træner lige nu med De Kongeblå, der kom tilbage fra den forkortede sommerferie i tirsdags. Hamalainen, der ikke forlængede sin kontrakt i Dynamo Dresden, leder lige nu efter en ny klub og holder imens formen ved lige hos Lyngby Boldklub.

Brian Hamalainen spillede i sine yngre år i Lyngby Boldklub, som han kom til i 2003 som 14-årig. Efter debuten i 2006 blev han hurtigt en fanfavorit inden han skiftede til SV Zulte Waregem i den belgiske Jupiler Pro League i 2011. Brian Hamalainen selv er glad for at være hjemme i vante rammer:

”Lyngby er uden tvivl min hjerteklub. Især deres arbejde med de unge spillere beundrer jeg, hvilket jeg jo selv har mærket som ungdomsspiller. Derfor er det også fedt, at møde de mange unge spillere, der ligesom jeg træner med førsteholdet”, lyder det fra Brian Hamalainen, der havde første træningsdag tirsdag sammen med resten af førsteholdet og de mange akademi-spillere, der jævligt træner med, og fortsætter:

”Det er selvfølgelig en speciel situation, at jeg som ejer træner med førsteholdet. Men jeg skal ikke behandles anderledes end de resterende spillere, hvilket også er den ydmyge og professionelle del af Friends of Lyngby-projektet jeg faldt for, for sådan har jeg altid oplevet klubben. Derfor var det også en nem beslutning for mig, da jeg blev kontaktet tilbage i 2018”.

Også cheftræner, Christian Nielsen, glæder sig over at have Lyngby-ejeren hjemme i vante rammer

”At have Brian hjemme i vante Lyngby-rammer er som at få en søn tilbage. Han er Lyngby-dreng med hjertet og samtidig en dygtig fodboldspiller, og det er to ting vi altid kan bruge”, fortæller Christian Nielsen om den specielle situation

Siden skiftet fra sin barndomsklub Lyngby i 2011 har han spillet af to omgange i Zulte Waregem og KRC Genk inden han tog til tyske Dynamo Dresden. Derudover har han repræsenteret Danmark på alle ungdomsniveauer og er medejer af Lyngby Boldklub som en del af Friends of Lyngby.