Årets Talent & Årets Værdispiller kåret i Lyngby Boldklub

Efter en tæt sæson og spændende i 3F-Superligaen, sikrede Lyngby Boldklub sig endnu et år i landets bedste række. Herefter sæsonafslutningen har klubbens interne jury uddelt titlerne Årets Værdispiller & Årets Talent, hvor anførergruppen, trænerstaben, sportschefen, direktøren og administrationen tilsammen har udvalgt årets vindere i Lyngby Boldklub.
Rezan Corlu løb velfortjent med prisen som Årets Spiller.

Årets Talent – Frederik Winther
For andet år i træk vandt unge Frederik Winther titlen som Årets Talent, efter en flot sæson i landets bedste række. Her har unge Winther spillet 30 kampe i 3F-Superligaen, hvor af de 29 af kampene var i Christian Nielsens start-11’er. Winther der er aktuelt på de danske ungdomslandhold har primært spillet som venstre midtstopper, hvor han har markeret sig i rækken med overblik, fart, veltimede tacklinger og god teknik. Specielt Winthers pasningsevner har været et varemærke i Lyngby-opspillet og en sjælden kvalitet iblandt centrale forsvarsspillere. Netop på pasningsstatistikken toppede Winther, med 1.617 afleveringer og dermed flest af alle i blandt Lyngby-spillerene, hvilket afspejler den opbyggende rolle i spillet Winther har haft i den indeværende sæson. Winther har taget nogle store udviklingsmæssige skridt denne sæso,n og har slået sit navn fast i 3F-Superligaen.

Årets Værdispiller – Lasse Fosgaard
Igennem hele den indeværende sæson, har Fos haft enorm stor betydning for klubben og førsteholdet, både på- og udenfor banen, hvilket har resulteret i kåringen som Årets Værdispiller. Efter ni år i klubben har Lasse Fosgaard opnået status i Lyngby Boldklub, som en ægte klubmand i blandt De Kongeblå i spillertruppen, på kontoret og blandt fansene på tribunen. 28 kampe blev det til i den forgangne sæson, hvor Fosgaard tegnede sig for et enkelt mål og fire assists. Med sine 33 år har den erfarene Lyngby-spiller bidraget med vigtig rutine til Lyngby-mandskabet, i den netop overstået sæson. Fosgaard forlængede sidste uge sin kontrakt med De Kongeblå, så han også er at finde i klubben indtil sommeren 2021.

#SammenForLyngby