Lyngby forlænger med Frederik Schram

Lyngby Boldklub og Frederik Schram er blevet enige om at forlænge kontrakten, så den løber til 30. juni 2022.

Den 25-årige målmand, der fik sin 3F Superliga-debut i sidste sæson for de kongeblå, har netop forlænget sin kontrakt med Lyngby Boldklub. Sportschef Birger Jørgensen er glad for at se underskriften på den nye aftale:

”Schram er en topprofessionel atlet, der altid arbejder hårdt for sine mål. Han har udviklet sig rigtig godt i sin tid i Lyngby, og derudover har han trods sin relativt unge målmandsalder en stor portion erfaring med både førsteholdsfodbold og landskampe. Vi er meget glade for at beholde Schram to år endnu, så vi sammen kan udvikle ham yderligere” fortæller Birger Jørgensen.

Også Frederik Schram er glad for, at kontrakten endelig er underskrevet, så han kan fokusere på den kommende Superliga-sæson, der starter den 13. september. Fansene var en stor del af beslutningen om at blive:

”Jeg er rigtig glad for at kunne fortsætte i Lyngby. Jeg har siden min ankomst for snart et år siden udviklet mig meget i klubben, og det vil jeg selvfølgelig gerne bygge videre på. Der er en speciel ånd og man mærker hurtigt den opbakning, der er fra byen og vores passionerede fans, der har været fuldstændigt enestående”, fortæller Frederik Schram, og fortsætter:

”Jeg har et klart mål og en drøm om at komme tilbage på det islandske landshold, og det kræver at jeg gør mig fortjent til at spille kampe, og derfra kunne vise mig frem. Klubben har vist mig tillid og skrevet to år med mig, og derfor vil jeg gerne betale tilbage med benhårdt arbejde og gode præstationer på banen” fortæller Frederik Schram.

Frederik Schram kom til Lyngby fra SønderjyskE i august 2019, hvor han imponerede nok på sin halvårige lejeaftale til at Lyngby gjorde aftalen permanent. Den 198 cm høje målmand har fem landskampe for Island.