Thomas Kristensen bliver ny U19-assistent

Den tidligere Lyngby-spiller Thomas Kristensen stopper sin aktive karriere og begynder samtidig i et job som U19-assistenttræner i Lyngby Boldklub.

Thomas ”TK” Kristensen bliver ny assistent for Carit Falch på Lyngbys U19-hold – og starter sit nye job med det samme.

Som spiller er TK udviklet i Lyngby Boldklub og var frem til 2005 en profil for førsteholdet – dengang i Danmarksserien og 2. division. Siden da tog karrieren fart, særligt i FC København, hvor TK spillede mere end 200 kampe i Superligaen, Champions League og Europa League. Kristensen fik også debut på A-landsholdet, hvor han har syv kampe. Netop den flotte karriere skal TK bruge i sit nye trænerjob, som er det første møde med arbejdet uden for kridtstregerne for den tidligere landsholdsspiller:

”TK har været stort set alt igennem som spiller, og den erfaring og hans karriere kan han bringe med til arbejdet med U19-holdet. Vi får en ung og ærgerrig træner, som vi kender godt og som kender huset – og som uden tvivl vil både kunne lære og lære fra sig. Vi synes TK er en spændende profil til jobbet, og vi er glade for at kunne byde TK velkommen tilbage til Lyngby” fortæller Birger Jørgensen.

Hovedpersonen selv glæder sig til at vende hjem til Lyngby og til sit nye job – også selvom det indebærer, at han stopper karrieren som professionel:

“Det var en svær beslutning at stoppe karrieren, men den blev gjort lettere af, at jeg fik den her mulighed, som jeg ikke kunne sige nej til.”

“Det jo lidt full circle føler jeg, at jeg nu får mulighed for at være i Lyngby Boldklub. Jeg er født og opvokset i Virum, og så er Lyngby jo den klub, man følger. Jeg har spillet i klubben med min lillebror og været med på førsteholdet, så det bliver fedt at komme tilbage” fortæller TK, der vil bruge læringen fra sin egen karriere som inspiration på et spændende U19-hold:

“Jeg synes jeg har en god historie og en karriere, som jeg tror mange af de unge kan forholde sig til. Jeg var ikke det største talent, men havde vilje, arbejdede hårdt og trænede mere end andre. Jeg håber de unge kan blive inspirerede og at jeg kan give noget tilbage til de spillere, som på U19 er igang med transitionen og hvor nogle skal med op og være på førsteholdet” fortæller Thomas Kristensen.

Thomas Kristensens seniorkarriere startede i Lyngby Boldklub tilbage i 2003 med en 2-1-sejr over Døllefjelde Musse i Danmarksserien! 73 kampe og 17 mål blev det for ”TK” i Lyngby, der fortsatte en flot karriere i FC Nordsjælland, FC København, ADO Den Haag, på A-landsholdet og til sidst i australske Brisbane Roar og FC Helsingør.