Lyngby forlænger med Fosgaard

Lyngby Boldklub og Lasse Fosgaard er blevet enige om en kontraktforlængelse for den kommende sæson i 3F Superligaen.

Der står også i den kommende sæson ”Lasse Fosgaard” ud fra trøjenummer 9 på Lyngby Boldklubs holdkort! De Kongeblå er blevet enige med den 33-årige kantspiller om at forlænge kontrakten med yderligere et år, og dermed er Fosgaard klar til sin niende sæson hos Lyngby Boldklub.

”Fos har også i denne sæson vist, at han er vigtig for holdet og kan bidrage, især når det brænder på. Han har enorm betydning for omklædningsrummet, for fansene og klubben i det hele taget. Han er en fantastisk ambassadør for vores projekt, og vi synes vel egentlig også at dåbsattesten snyder lidt. Så vi er glade for, at Fosgaard tager et år mere hos os” fortæller sportschef Birger Jørgensen.

Fosgaard selv har aldrig lagt skjul på, at hans førsteprioritet var at forlænge med Lyngby – og han er da også glad for, at tingene nu er faldet endeligt på plads:

”Jeg kan jo næsten kun sige det samme, som jeg sagde sidste år. Det har endnu engang været en vild sæson, hvor vi heldigvis endte med at overleve i Superligaen og opnå vores målsætning. Det har været en vild rejse på mange måder, og jeg er glad for at kunne fortsætte”

”Lyngby betyder meget for mig, og jeg elsker at være i klubben, og sætter stor pris på den opbakning jeg har fået gennem alle otte år, især fra fansene. Jeg vil give min højre arm for, at vi når vores målsætninger i Superligaen endnu engang, og jeg kan slet ikke vente med at komme tilbage på træningsbanen på tirsdag” fortæller Lasse Fosgaard.

Lasse Fosgaard kom til Lyngby fra Brønshøj for otte år siden og har siden spillet imponerende 235 kampe i kongblåt – hvilket i øvrigt er nok til at sende Fosgaard i ind på 18. pladsen over Lyngby-spillere med flest kampe.