Lyngby Boldklub henter Christian Greko

Sommerens første forstærkning bliver offensivspilleren Christian ’Greko’ Jakobsen fra SønderjyskE, der i dag har skrevet en 2-årig kontrakt med Lyngby Boldklub.

Christian ’Greko’ Jakobsen havde udløb med SønderjyskE om 5 måneder, og Lyngby Boldklub har derfor købt den tidligere FC Roskilde-, Hvidovre- og Brøndby-spiller fri af aftalen. ’Greko’ starter derfor op i Lyngby med sine nye holdkammerater tirsdag d. 11. august – til stor glæde for sportschef Birger Jørgensen:

”Vi er rigtig glade for, at det er lykkedes os at lande en aftale med Greko. Vi får en rigtig dygtig spiller, der i sidste sæson var topscorer for SønderjyskE og vandt Sydbank Pokalen. Han kan med sine åbenlyse kvaliteter hjælpe os – særligt på den sidste tredjedel af banen, hvor han jo allerede har bevist, at han er en snu og målfarlig spiller, der kan gøre ondt på alle hold i rækken.”

”Greko har hele vejen vist stor interesse for vores klub, og til sidst valgt vores Lyngby-projekt til. Vi er ikke tvivl om, at han bliver en fanfavorit og en profil, så vi glæder os til samarbejdet og til at se Greko i kongeblåt” fortæller Birger Jørgensen.

Christian ’Greko’ Jakobsen har været tre-et-halvt år i SønderjyskE, som hentede offensivspilleren i Brøndby IF. Inden da var ’Greko’ en profil i 1. division for Hvidovre og FC Roskilde.

’Greko’ står i alt noteret for 136 Superliga-kampe, hvilket har kastet 28 scoringer og 13 assists af sig. I den netop overståede udgave af 3F Superligaen var ’Greko’ stærkt medvirkende til SønderjyskEs flotte sæson, der bød på både overlevelse og en samlet sejr i Sydbank Pokalen. 9 mål i 32 kampe blev det til, hvilket gjorde Greko til topscorer for SønderjyskE.

Karrieren har i alt budt på 190 kampe og 46 scoringer på tværs af 3F Superliga, Sydbank Pokalen og 1. division.

Christian ’Greko’ Jakobsen har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2022.