Sæsonstart for 3F Superligaen er fastsat til d. 13. september

Efter en hektisk sæson for De Kongeblå med playoff-kampe og overlevelse venter en kort sommerpause, inden 20/21-sæsonen i 3F Superligaen starter. Her er datoen for første spillerunde fastsat til weekenden omkring d. 13 september, hvilket betyder at sæsonstarten er otte uger forsinket sammenlignet med sidste sæson.

Med den sene sæsonstart og en tidligere slutdato grundet det udskudte EM bliver det en sæson med en kortere vinterpause, med sidste runde inden årsskiftet planlagt til weekenden omkring d. 20. december samt et mere komprimeret forår. Forårssæsonen indledes omkring d. 3. februar, og sæsonen slutter senest d. 28. maj.

20/21-sæsonen er med 12 hold der mødes ude og hjemme i et grundspil over 22 runder. Derefter inddeles de i to grupper med de øverste seks klubber i kampen om mesterskabet og medaljer, mens de øvrige seks klubber spiller om at undgå nedrykning til 1. division – og med den bonus for holdet på syvendepladsen at kunne udfordre nummer fire eller fem i en kamp om den sidste plads i Europa. Der vil være to nedrykkere til den kommende sæson.

I kan læse mere via superliga.dk ved at klikke her.

Vi har endnu ikke fået information omkring restriktioner i forhold til tilskuere til den kommende sæson. Lige så snart vi ved mere, så melder vi det ud. Senere på ugen melder vi ud omkring forlængelse og salg af sæsonkort til den kommende sæson.

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk