Lyngby siger farvel til Jesper Christjansen

Jesper ”Jelle” Christjansen forlader efter seks år Lyngby Boldklub. Mandagens kamp bliver således midtbanekrigerens sidste for De Kongeblå.

Jelle kom til Lyngby fra Brønshøj tilbage i sommeren 2014, og havde faktisk oprindeligt svært ved at få sit gennembrud for De Kongeblå i sit første år. Det var først i oprykningssæsonen 2015/16 at midtbanespilleren bed sig fast i holdet, og fortsatte en solid udvikling, der som bekendt kulminerede med Europa League-kvalifikationskampe og en bronzemedalje – og naturligvis den utrolige oprykningsspurt for et år siden.

Seks år, 172 kampe og 15 mål er det blevet til for nu 32-årige Jesper Christjansen, der har kontraktudløb med Lyngby Boldklub efter denne sæson. Den aftale bliver ikke forlænget, og dermed er midtbanespilleren nu klar til nye eventyr efter mandagens playoffkamp mod Hobro.

”Vi træder ikke nogen over tæerne at sige, at Jelle har været en atypisk Lyngby-spiller med nogle andre kompetencer, end dem vi normalt forbinder med vores stil her i Lyngby. Men ikke desto mindre har han ved flere lejligheder vist sig som en meget central brik, endda for skiftende trænere, og på sin helt egen måde har han haft en stor andel i vores resultater de seneste år.”

”Jelle er en rigtig kampspiller, som giver alt hvad han har i sig og med rette blevet en fanfavorit i sin tid i kongeblåt. Derfor er det også med et skulderklap til Jelle, at vi nu skilles og siger tak for indsatsen, tillykke med en flot karriere i kongeblåt og et stort held og lykke med fremtiden” fortæller sportschef Birger Jørgensen.

Lyngby Boldklub vil forud for mandagens playoffkamp mod Hobro hylde Jesper Christjansen med blomster inden kampen. Her siger vi også pænt tak for indsatsen til Rezan Corlu, der som bekendt vender tilbage til Brøndby efter sæsonen.

Udover Jesper Christjansen har Lyngby Boldklub også andre spillere med udløb efter denne sæson, alle disse spilleres fremtid i Lyngby Boldklub er dog fortsat er uafklaret.

Foto (c) Per Kjærbye, fodboldbilleder.dk