Mindeord for Søren Duusgaard

Det var med stor sorg, at Lyngby Boldklub for nylig modtog beskeden om, at Søren Duusgaard – mangeårig holdleder omkring klubbens ungdoms- og akademihold – lå for døden efter længere tids sygdom.

Søren Duusgaard døde den 17. maj og blev begravet fra Gladsaxe Kapel seks dage senere. Naturligvis med stor opbakning og hyldest fra nogle af Sørens nuværende og tidligere Lyngby-kolleger fra såvel Lyngby Boldklub A/S som moderklubben Lyngby Boldklub af 1921.

Søren var i mere end 15 år en af dem, der bandt tingene sammen i Lyngby Boldklubs fornemme ungdomsarbejde. Først som far og siden som holdleder var han en ildsjæl af den sjældne art. En af dem som altid var på plads – og en af dem, som man altid glemmer at værdsætte i nuet, men altid husker når det er forbi.

”Duus”, som han jo bare hed i hverdagen, har brugt uendelige timer som frivillig i Lyngby Boldklub, og vi kan ikke takke ham nok for hans indsats. Han vil være savnet og blive æret af vores ungdomshold, der har besluttet at afholde et minuts stilhed ved førstkommende hjemmekamp.

Heldigvis fik vi lejligheden til at sige farvel til ”Duus”. Og den sidste tid var fyldt med mere hundredevis af smukke og personlige hilsner fra nær og fjern, fra nuværende og tidligere tætte kolleger og også fra tidligere og nuværende Lyngby-spillere. Blandt andet fra Uffe Bech, Christian Nørgaard, Yussuf Poulsen, Frederik Sørensen, Maurits Kjærgaard og hele det U17-hold, som Duusgaard brugte sine sidste mange Lyngby-år sammen med. Alle hilsner gjorde et stort indtryk.

Alle vores tanker går til Sørens familie og alle de pårørende, der står overfor en svær tid med både den ubærlige sorg og alle de gode minder.

Æret være Sørens minde.