Corona-forholdsregler i Lyngby Boldklub

Situationen omkring smittefaren og spredningen af Coronavirus i Danmark udvikler sig hele tiden. Senest lukkede dansk fodbold ned for aktiviteter på alle niveauer, og derfor vil Lyngby Boldklubs overordnede aktiviteter de næste 14 dage også ændre sig markant.

Lyngby Boldklub har besluttet, at alle medarbejdere, der kan, arbejder hjemmefra og kontoret i klubhuset på Lundtoftevej er derfor lukket for adgang for alle andre end de få medarbejdere, der måtte have behov for det. Klubbens administration kan kontaktes via e-mail og telefon.

Det vil heller ikke være muligt at bestille nye varer i Lyngby Shoppen til afhentning på kontoret.

Aktiviteter for Superligaholdet – OPDATERET SØNDAG D. 15 MARTS 2020:
Lyngby Boldklub har pr. 14/3 besluttet at indstille holdtræningen, og i stedet bedt førsteholdsspillerne om at “arbejde hjemme” med selvtræning i henhold til individuelle træningsprogrammer. Fredag d. 13/3 var holdtræningen for førsteholdsspillerne frivillig for dem, som ønskede at benytte anlægget sammen. Men klubben har nu besluttet helt at stoppe holdtræningen på opfordring fra blandt andre Divisionsforeningen.

Alle øvrige aktiviteter og events for spillerne er naturligvis også aflyst.

Der vil heller ikke være adgang for pressen til fysiske interviews eller besøg hos førsteholdet. Klubben er dog behjælpelig med at facilitere interviews over telefonen. Alle interviewforespørgsler skal som altid sendes til enten Jesper Krogh Heitmann på jkh@lyngby-boldklub.dk eller Kristian Maimann på km@lyngby-boldklub.dk.

Aktiviteter for U19-holdet samt akademiholdene
Ligesom i 3F Superligaen er kampene i U19 Ligaen, U17 Ligaen, U15 Ligaen samt de regionale rækker hos U14 og U13 indstillet. I det lys har Lyngby Boldklub besluttet at suspendere al træning for de berørte hold i foreløbigt to uger. Spillerne vil blive vejledt af deres holdtrænere og få mulighed for at selvtræne derhjemme.

Aktiviteter for eSuperligaen
Divisionsforeningen og Dreamhack, der administrerer eSuperligaen i FIFA20, har besluttet at eSuperligaen også holder pause de næste 14 dage. Der er således heller ikke eksterne aktiviteter for vores FIFA-hold.

Tidshorisont
Hvor lang tid disse forholdsregler gælder, afhænger fuldt ud af myndighedernes anbefalinger og Divisionsforeningens retningslinjer. Vi følger naturligvis situationen tæt.