Nederlag på tomt stadion i Aalborg

Modstander: Aalborg Boldklub
Spillested: Aalborg Portland Park
Tid & dato: Kl. 14:00 – D. 8 februar

Søndag eftermiddag ventede endnu en udekamp for De Kongeblå, hvor turen denne gang gik til Nordjylland, og modstanderen hed Aalborg Boldklub. Her ventede et tomt Aalborg Portland Park uden tilskuere grundet sundhedsanbefalingerne, og dermed en anderledes kulisse end holdet er vant til. Kampen startede med et tungt AaB pres, hvor værterne fik scoret et par mål inden pause, som desværre blev afgørende for dagens resultat. De Kongeblå kom bedre med i anden halvleg, men formåede aldrig at komme ind i kampen, og dermed endte det med et nederlag i Aalborg søndag eftermiddag.

Den nye 2020 hjemmebanetrøje
KØB DEN HER!

Kyniske AaB dominerede første halvleg
Første halvleg startede meget rodet, hvor ingen af holdene fik ordenligt fat i spillet det første kvarter af opgøret. AaB havde et par løse chancer i kampens indledning, men første chance tilfaldt Rezan Corlu der fik trykket af fra kanten af feltet, men AaB keeperen klarede forsøget. AaB stod for kampens første scoring efter 19′ minutter, hvor Tom Van Wert bliver spillet fri i feltet og bragte Nordjyderne i front med 1-0, hvor angriberen til protester fra spillerne lignede en mand i offside. Herefter kom Lyngby-holdet ikke med i kampen, og næste scoring faldt kort efter, da Kasper Kusk tog turen igennem forsvaret og sparkede kuglen op i målhjørnet til 2-0. Lyngby-holdet havde det generelt svært med at få sat angreb sammen i kampens første halvetime, hvor AaB med deres høje pres skabte problemer i opbygningsspillet. AaB var ikke færdige med mål i kampens første halvleg, Lucas Andersen blev spillet fri i feltet og AaB-stjernen svigtede ikke foran mål og bragte værterne foran med 3-0. De Kongeblå kom bedre med henimod pausen, men fik ikke udbytte af boldbesiddelsen, og dermed kunne de to hold gå til pause med stillingen 3-0 til AaB.

Systemskifte hjalp De Kongeblå i tæt anden halvleg
Lyngby-holdet foretog to ændringer i pausen, hvor Lyngby-drengene Adam Sørensen og Gustav Marcussen erstattede Marcel Rømer og Emil Nielsen. AaB fortsatte presset fra starten af anden halvleg, hvor hjemmeholdet sad det meste af spillet i indledningen. Rezan Corlu viste efter 56′ minutter fin teknik, da han rundede et par AaB spillere og fik sendt en fin afslutning afsted imod AaB-målet. Herefter kom De Kongeblå bedre med i kampen og fik sat flere gode angreb sammen. AaB stod desværre for Lyngby-holdet solidt defensivt og fik afværget samtlige tilnærmelser foran AaB-målet. Halvlegens systemskifte fra 4-3-3 til den normale 3-5-2 opstilling fungere godt for Lyngby-holdet der i anden halvleg fik bedre styr på defensiven. Lyngby-angriberen Andre Riel var tæt på at komme på tavlen med få minutter igen, da angriberen  chippene bolden på stolpen. Kampen endte dermed 3-0 til AaB.

Bliv forårs klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

AaB 3-0 Lyngby Boldklub

Målscorer:
0-1, Tom van Wert / AaB 19′
0-2, Kasper Kusk / AaB 28′
0-3, Lucas Andersen / AaB 37′

Kort:
Gult, Jakob Ahlman / AaB 41′
Gult, Tom Van Wert / AaB 64′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard, Kevin Tshiembe, Pascal Gregor, Frederik Winther – Marcel Rømer, Kasper Enghardt, Mathias Hebo – Rezan Corlu, Andre Riel, Emil Nielsen

Bænken: Frederik Schram, Lasse Nielsen, Gustav Marcussen(Ind 45′ –> Emil Nielsen), Adam Sørensen(Ind 45′ –> Marcel Rømer), Magnus Warming, Magnus Westergaard(Ind 80′ –> Kasper Enghardt) & Ertugrul Teksen

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.