Målrige sejre for De Kongeblå-akademihold

Denne weekend stod på masser af succes for klubbens akademihold, der var i kamp, hvor det blev til sejre i begge opgør. Her var vores U19-, U17- og U15-hold en tur forbi Esbjerg fB hvor det blev til et nederlag og to sejre i årets første runde af U-Ligaerne. Vores U13-talenter vandt med 4-0 over Roskilde KFUM i en testkamp, som de dominerede fra start til slut. Dermed endte vores akademihold med tre sejre i weekenden og et nederlag, hvor flere af holdene indledte forårssæsonen med tre point.

(Billede: U-landsholdsspiller Lauge Sandgrav, der i weekenden kom på måltavlen for U17-holdet)

U19: Esbjerg fB 2-1 Lyngby Boldklub

Første turneringskamp for U19-mandskabet var ude imod Esbjerg fB, i en kamp hvor De Kongeblå-talenter desværre ikke fik point med fra opgøret. Vores danske U-landsholdsspiller Mohammed Fazal var tilbagevendt fra landsholdstjeneste og venstrebacken skuffede ikke her i den første turneringskamp, hvor han noterede sig for Lyngby-holdets scoring i kampen.

Målscore:
Mohammed Fazal

U17: Esbjerg 2-7 Lyngby Boldklub

Vores U17-mandskab var i weekend på udebanetur til Esbjerg, hvor der ikke skulle spilles mange minutter før Lyngby-holdet planmæssigt kom i front og satte sig på opgøret. Her var U17-holdet effektive på bolden og skabte mange problemer for hjemmeholdet blandt andet gennem flere forskellige taktikker der blev justeret igennem kampen. Holdet gik til pause foran 0-3 og stod godt defensivt igennem kampen til trods for to inkasserede mål, som dog ikke fik den store betydning da kampen endte med en overbevisende sejr på hele 2-7 til De Kongeblå. Adam Clement noterede sig for et hattrick i kampen.

Målscorer:
Lauge Sandgrav, Oliver Andersen, Oliver Sylvest, Andreas Kaltoft & Adam Clement x3

U15: Esbjerg fB 0-2 Lyngby Boldklub

Klubbens U15-talenter var ligeledes en tur forbi Esbjerg, hvor drengene med sejren på 0-2 over Vestjyderne aktuelt indtager tredjepladsen i U15-Ligaen. Her noterede Mads Beyer Pasternak & Magnus Devald sig for de to Lyngby-scoringer, som sikrede de tre point med hjem til Kongens Lyngby. Dermed er jagten på FCK og andenpladsen sat ind, hvor der kun er et point op til Løverne fra Østerbro.

Mads Beyer Pasternak & Magnus Devald

U13: Lyngby Boldklub 4-0 Roskilde KFUM

Hjemme på Lyngby Stadion tog vores U13-drenge imod Roskilde KFUM, i en kamp med stor boldbesiddelse til Lyngby-holdet hele kampen igennem. Her blev der spillet 3x 20 minutter, i en kamp hvor holdet specielt på de offensive omstillinger var skarpe og straffede Roskilde KFUM gang på gang. Kampen endte med en meget sikker 4-0 sejr, som godt kunne have været endnu større som kampen skred frem.

Mikkel Groza, Sashwat & Noah K x2

Bliv vinter klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk