Mortensen på tavlen for det danske U16-landshold

Det danske U16-landshold har i slutningen af februar været afsted på træningstur til England, hvor der ventede tre træningskampe for de danske talenter. Her mødte holdet England, Spanien og USA i tre træningskampe, hvor spillerne fik muligheden for at vise sig frem for landstræneren. Her kom Gustav Mortensen på tavlen i den sidste kamp for Danmark, da venstrebacken lynede i storsejren over USA.

(På billedet ses Gustav Mortensen med #5 og Oliver Sylvest med #9)

Oplev stemningen på Lyngby Stadion
Køb billet til Lyngby – FC København HER!

Første kamp for det danske U16-landsholds tur til fodboldens hjemland var imod England som skulle vise sig at blive en svær kamp for de danske talenter. Oliver Sylvest startede kampen i angrebet for danskerne, hvor det Kongeblå-talent fik en halvleg, inden han blev skiftet ud i halvlegen hvor Danmark var bagud med 2-0. Kampen endte 4-0 til England, og Gustav Mortensen fik de sidste 10 minutter af opgøret.

England 4-0 Danmark
D.19 februar, Burton, England

Få dage efter skulle talenterne igen i kamp, da Spanien ventede i endnu en stor test for U16-landsholdet. Her startede Gustav Mortensen på venstrebacken og spillede hele opgøret imod Spanien. Her kom danskerne bedre med og spillede en fin kamp til trods for resultatet og 3-0 sejren til Spanien. Oliver Sylvest fik de sidste 20′ minutter af kampen, da han erstattede Asbjørn Søndergaard i det 72′ minut.

Danmark 0-3 Spanien
D.21 februar, Burton, England

Sidste opgør for de danske U16-talenter bød to startpladser for begge Lyngby-talenter, hvor Oliver Sylvest startede i angrebet, samt Gustav Mortensen startede på venstrebacken. Kampen blev en ren fodboldopvisning, hvor Gustav Mortensen åbnede den danske målkonto efter 26′ minutter. Kampen endte med en solid 6-1 sejr over USA, som var sidste kamp på træningsturen.

Danmark 6-1 USA
D.24 februar, Burton, England

Bliv forårs klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Læs også: Sæsonkort-priserne er halveret – Køb dit halvårssæsonkort

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Per Kjærbye / Fodboldbilleder.dk