Lyngby Boldklub vil beskytte naturen med nyt partnerskab

Lyngby Boldklub har indgået et samarbejde med Den Danske Naturfond, der indebærer at klubben i hele 2020 vil samle ind til bevarelsen af den vilde, danske natur.

Den Danske Naturfond har eksisteret siden 2015, og konceptet går i sin enkelthed ud på at købe, beskytte og genoprette natur i hele Danmark. Naturfonden arbejder på den måde direkte med Verdensmål 15, livet på land, som Naturfonden også bliver koblet sammen med i Lyngby Boldklubs Verdensmålprojekt.

Som del af klubbens arbejde med FNs Verdensmål har Lyngby Boldklub derfor indgået et partnerskab med Den Danske Naturfond med henblik på, at klubbens tilskuere og partnere kan støtte projektet og frikøbe dansk natur, når de handler billetter online til klubbens hjemmekampe. Her bliver tilskuere præsenteret for muligheden for at tilkøbe 1m2 natur for 12 kroner, og håbet er, at klubbens opsving på tilskuersiden kan udmønte sig i konkrete og bæredygtige initiativer.

DU KAN STØTTE HER FOR BARE 12 KR

Kommerciel chef i Lyngby Boldklub, Kristian Maimann, udtaler:

”Den danske natur har desværre længe været i tilbagegang, og flere tusinde arter er i fare for at forsvinde. Vi skal derfor passe på vores uberørte natur og investere i at få endnu mere af den. Den Danske Naturfond arbejder for at fremme præcis dette, og vores partnerskab skal derfor konkret udmønte sig i mere dansk natur – finansieret gennem online billetsalg og aktivering gennem vores verdensmålprogram i 2020” fortæller Kristian Maimann.

Direktør i Den Danske Naturfond, Flemming Nielsen, udtaler:

”VI glæder os meget til samarbejdet med Lyngby Boldklub omkring Verdensmål 15 og til at blive en del af et ambitiøst og nytænkende partnerskab med mange spændende virksomheder. Vi er glade for, at klubben har rakt hånden ud til os og ønsker at bidrage til, at der også i 2020 bliver investeret massivt i beskyttelsen af den danske natur” fortæller Flemming Nielsen.

Tilkøb af 1m2 skov er naturligvis helt frivilligt, men muligheden præsenteres løbende både online såvel som på stadion, hvor Lyngby Boldklubs nye Verdensmåltribune bliver det synlige element i klubbens arbejde på at synliggøre de 17 Verdensmål. Det sker i lighed med sidste års kampagne i tæt samarbejde med med en række af klubbens partnere, heriblandt 3F, Jensen Gruppen, Brødrene Dahl og Kurhotel Skodsborg.

Om Den Danske Naturfond

• Den Danske Naturfond arbejder for at forbedre den danske natur gennem projekter, der skaber flere levesteder for dyr og planter og mulighed for store naturoplevelser. Naturfonden er en uafhængig, privat, non-profit fond.
  • Fonden arbejder for at forbedre naturtilstanden og vandmiljøet. Herudover er det et selvstændigt formål for fonden at styrke den folkelige opbakning til arbejdet med naturgenopretning og -beskyttelse.
  • Den Danske Naturfond vil skabe et Danmark med bedre plads til dyr og planter, hvor alle kan opleve storslået natur på naturens betingelser. Fonden arbejder i hele landet og forfølger sit formål ved at opkøbe jord, hvor naturen bliver genoprettet, plejet og sikret for eftertiden. Alle opkøb sker gennem frivillige aftaler med private lodsejere.
  • Fondens daglige administration og ledelse finansieres af fondsmidler, hvilket sikrer at alle eksterne investeringer i den danske natur går 100% til opkøb af værdifulde, danske naturområder.

Læs også: Sæsonkort-priserne er halveret – Køb dit halvårssæsonkort

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.