Flot holdindsats sikrede reserveholds-sejr over Brøndby IF

Efter et snævert nederlag søndag til Brøndby IF i Superligaen var der revanche på højkant, da de to klubbers reservehold mandag tørnede sammen i Reserveholdsligaen. Her blev Lyngby-mandskabet presset i kampens indledning, men fik spillet sig ind i opgøret halvvejs igennem første halvleg og sluttede fint første halvleg af. Efter pausen skulle der ikke gå lang tid, før Brøndbys Michael Uhre bragte værterne i front med 1-0, inden Lyngby-holdet stjal showet. Herefter satte De Kongeblå sig på opgøret, og på mål fra Andre Riel og Gustav Marcussen kunne vores reservehold snuppe sejren med hjem fra Brøndby på en svær bane mandag eftermiddag.

“Med lidt startvanskeligheder og tilvænning til en halvsvær bane er vi meget tilfredse med kampens forløb – hvor vi særligt i anden halvleg ser flere gode præstationer fra holdet. Vi vidste, at Brøndby i deres høje pres efterlader noge storrum, som vi blev bedre til at udnytte, som kampen skred frem. Alt i alt en rigtig god dag i Brøndby, hvor unge som ældre bød sig til og hver især bidrog til en god holdpræstation” sagde reserveholdstræner Christian Sørensen efter opgøret.

Dermed topper Lyngby deres pulje i reserveligaen med top point og har dermed Farum, Brøndby og Vejle bag sig efter de første to runder.

Køb billet til FCK-kampen på Lyngby Stadion her
Lyngby BK – FC København

Målscorer:
1-0, Michael Uhre – Brøndby IF
1-1, Andre Riel – Lyngby Boldklub
1-2, Gustav Marcussen – Lyngby Boldklub

Startopstilling:
Frederik Schram, Kasper Jørgensen, Lasse Nielsen, Tobias Bak, Mathias Hebo, Magnus Westergaard, Magnus Warming, Ertugrul Teksen, Gustav Marcussen, Andre Riel

Bænken: Andreas Kirkeby, Emil Kornvig, Victor Laub, Frederik Winther (Fra U19)

Læs også: Sæsonkort-priserne er halveret – Køb dit halvårssæsonkort

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk