Optakt & trup: Årets første hjemmekamp når Esbjerg fB kommer på besøg

– Ved køb af billet på stadion: Voksen 130,- / pensionister 100,- / børn 100,-

Køb billet til årets første kamp på Lyngby Stadion
Lyngby BK – Esbjerg fB

Efter en svær start på forårssæsonen imod FCM i mandags, venter årets første hjemmekamp på søndag, når 3F-Superligaens nummer 13, Esbjerg fB, gæster Lyngby Stadion til en direkte duel om vigtige point. Her vil De Kongeblå have mulighed for at udbygge afstanden til bunden af rækken med en sejr over Esbjerg, der vandt det føste indbyrdes opgør mellem de to hold. Kampen er sponsoreret af vores hovedsponsor Jetbull, der sammen med os invitere til fastelavn på Lyngby Stadion, hvor der vil være aktiviteter for fans i alle aldre! Dertil åbner den nybyggede Fan Bar kl. 12, hvor der vil være musik og øl fra kl. 12:00 af. Fan Baren findes foran hovedindgangen i den nordlige ende af Lyngby Stadion og vil være en fast aktivitet før klubbens hjemmekampe fremover.

Vi håber at se mange Kongeblå-fans på lægterne, når kampen sparkes igang kl. 14:00!

Truppen til kampen:
31. Thomas Mikkelsen
28. Frederik Schram
2. Kasper Enghardt
3. Lasse Nielsen
4. Patrick da Silva
6. Frederik Winther
8. Gustav Marcussen
9. Lasse Fosgaard
10. Rezan Corlu
11. André Riel
14. Nicolai Geertsen
16. Emil Nielsen
18. Kevin Tshiembe
20. Kasper Jørgensen
21. Mathias Hebo
22. Magnus Westergaard
23. Pascal Gergor
26. Frederik Gytkjær

Adam Sørensen, Oskar Snorre, Martin Ørnskov og Jesper Christjansen sidder over med skader. Magnus Warming sidder over, og Marcel Rømer er ude med karantæne.

Program for dagen:
12:00: Stadion åbner, hvor Haakon og Black Jack står klar til at tage mod både store og små vikinger i den Faxe Kondi Fanzonen! Der er gratis fastelavnsboller til de hurtige fra KonditorBager Bagsværd, så længe lager haves.
12:30 Tøndeslagning fyldt med guf fra Føtex Lyngby
13:15 Tøndeslagning fyldt med guf fra Føtex Lyngby
14:00: Kampstart Lyngby Boldklub – Esbjerg fB
14:50: Pausekonkurrence
15:45: Kampen er slut

Rundens modstander: Esbjerg fB
Havne-holdet fra Esbjerg startede sæsonen ud med 2020s største overraskelse indtil videre i landets bedste række. Her besejrede “Fiskerne” de danske mestre fra FC København med 1-0 og har dermed fået tanket godt med selvtillid, inden de kommer til Kongens Lyngby. Cheftræner Lars Olsen har hen over vinteren oprustet med flere nye profiler, hvor Kevin Conboy fra Randers, Søren Reese fra FCM, Franz Brorsson fra Malmø FF, Ante Erceg fra Brøndby IF, Rafal Kurzawa fra Amiens og den tidligere Arsenal-målmand Victor Mannone er alle kommet til klubben og skal løfte niveauet for Vestjyderne i foråret. Sæsonens første møde mellem Lyngby og Esbjerg endte med en EfB sejr på 1-0, og der er dermed revanche på højkant for De Kongeblå.

Den nye 2020 hjemmebanetrøje
KØB DEN HER!

Information & Adgangsforhold – Fans af Lyngby Boldklub
– Lyngby fans skal benytte indgangsvejen igennem Havekolonien Stadion nord-øst fra Lyngby Stadion, som ved alle andre kampe