Optakt & trup: Turen går til Heden i første kamp

Modstander: FC Midtjylland
Spillested: MCH Arena, Kaj Zartows Vej 5, 7400 Herning
Kampstart: Kl. 19.00 – Mandag d. 17. februar
Entre: Der vil være fribilletter til de første 50 Lyngby fans, de bliver uddelt i døren ved udebaneafsnittet / Børn 50,- & Voksen 130,-

Køb billet til årets første kamp på Lyngby Stadion her
Lyngby BK – Esbjerg fB

Vinterpausen er endelig ovre, og det er igen blevet tid til 3F-Superliga fodbold igen. I første runde venter FC Midtjylland på udebane i årtiets første kamp, når forårssæsonen sparkes igang ude på MCH Arena mandag aften kl.19.00. Her har De Kongeblå revanche tilgode, efter det første indbyrdes opgør endte med en 0-3 sejr til FC Midtjylland hjemme på Lyngby Stadion. Transfervinduet har bragt flere spændende navne til klubben, som har mulighed for debut og comeback. Pascal Gregor er kommet til klubben på en fri transfer, Magnus Warming er kommet fra Brøndby IF, samt fan-favoritten Mathias Hebo er vendt hjem til Kongens Lyngby igen efter et år i Jylland. Vi håber, at mange Kongeblå-fans tager turen til Heden, hvor de første 50 kan hente en gratis billet i døren til udebaneafsnittet.

Truppen til kampen:
31. Thomas Mikkelsen
28. Frederik Schram
2. Kasper Enghardt
4. Patrick da Silva
6. Frederik Winther
8. Gustav Marcussen
9. Lasse Fosgaard
10. Rezan Corlu
11. André Riel
14. Nicolai Geertsen
16. Emil Nielsen
18. Kevin Tshiembe
20. Kasper Jørgensen
21. Mathias Hebo
22. Magnus Westergaard
23. Pascal Gergor
26. Frederik Gytkjær
30. Marcel Rømer

Adam Sørensen, Martin Ørnskov og Jesper Christjansen sidder over med skader. Oskar Snorre, Lasse Nielsen og Magnus Warming sidder over.

TAG ÅRETS TILSKUERUNDERSØGELSE HER

Rundens modstander: FC Midtjylland
Superligaens tophold fra Herning sætter guldjagten ind denne mandag og har til den vigtige forårssæson rustet gevaldigt op på spillerfronten. Her har Ulvene hentet den tidligere landsholdsspiller Lasse Vibe, Andreas Dreyer fra U21-landsholdet samt rækkens vice-topscorer Ronnie Schwartz, der står noteret for 12 scoringer i efteråret. Eneste prominente afgang har været Emiliano Marcondes, der er vendt retur til engelske Brentford FC, efter lejeaftalen sluttede ved årsskiftet. FCM har aktuelt fire point ned til nærmeste efterfølgere fra Østerbro og går et spændende forår i møde, som starter hjemme på MCH Arena imod Lyngby Boldklub.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

Foto: (C) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk