Flot triumf for U15-holdet til Riga City Cup 2020

Vores talentfulde U15-mandskab med cheftræner Dan Brimsvik i spidsen, er netop hjemvendt fra Riga, hvor holdet deltog i ungdomsturneringen Riga City Cup 2020. Her lykkedes De Kongeblå-talenter at gå hele vejen i turneringen, med kun et enkelt nederlag i det indledende gruppespil, og dermed kvalificerede holdet sig til semifinalen imod SK Babite fra Letland. Her endte kampen 0-0 og måtte derfor ud i straffespark, hvor Lyngby-holdet sikkert vandt med 3-1. Dermed var holdet klar til finalen, hvor FC Metta blev besejret med 4-0, og de tog dermed pokalen med hjem til Kongens Lyngby.

Køb billet til årets første kamp på Lyngby Stadion her
Lyngby BK – Esbjerg fB

Ud over den samlede sejr blev Diego Casilagan kåret til turneringens MVP, samt William Steindorsson fik prisen som bedste midtbanespiller til Riga City Cup 2020.

“I Riga havde vi haft muligheden for at træne og spille kampe i gode indendørs faciliteter, hvor formålet med turen har hele tiden været at udvikle den enkelte spiller. Her fik vi finpudset et par taktiske elementer. Når vi spiller så mange korte kampe, så giver det muligheden for at give feedback til spillerne, som de så kan tage med med det samme til den næste kamp. De korte kampe blev spillet med høj intensitet, og i størstedelen af kampene har drengene præsteret på et rigtig højt niveau” udtaler U15-cheftræner Dan Brimsvik

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U15-holdets resultater:
Gruppespil:
Lyngby BK 4-1 Pärnu JK Vaprus
Lyngby BK 0-0 Liepājas FS
Lyngby BK 0-1 FC Metta
Lyngby BK 4-0 BFA Vilnius
Semifinale:
Lyngby BK 0-0 SK Babite (3-1 i straffespark)
Finale:
Lyngby BK 4-0 FC Metta

Bliv klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Læs også: Sæsonkort-priserne er halveret – Køb dit halvårssæsonkort

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.