Nielsen hattrick i 3-2 sejr over Helsingborg IF

Modstander: Helsingborg IF
Spillested: Filborna IB, Helsingborg
Tid & dato: Kl. 14:00 – D. 25 januar

I den sidste testkamp inden truppen rejser på træningslejr i Portugal, gik turen til svenske Helsingborg hvor Allsvenskan-mandskabet Helsingborg IF ventede i den årets tredje testkamp. Kampen blev spillet på træningsanlægget Filborna IP, der var velbesøgt at fodboldglade fans fra både Helsingborg og Lyngby. Et hattrick i første halvleg af Emil Nielsen sikrede De Kongeblå sejren, som imod slutningen af opgøret godt kunne have øget føringen yderligere efter flere gode muligheder til Gustav Marcussen, Magnus Warming og Mathias Hebo.

Køb billet til årets første kamp på Lyngby Stadion her
Lyngby BK – Esbjerg fB

Nielsen hattrick sikrede føringen til pausen efter HIF-føring
I kampens første minutter var det hjemmeholdet fra Helsingborg der satte sig på kampen, inden Lyngby-mandskabet efter 5′ minutter kom bedre med i opgøret. Kampens første kvarter var uden større chancer til nogen af mandskaberne, inden HIF fik scoret kampen første mål efter 12′ minutter på et ‘tap-in’ mål på kanten af offside. Herfra gik det kun en vej resten af halvlegen og det var mod Helsingborg-målet. Udligning kom efter 19′ minutter, da Emil Nielsen opsnappede bolden på kanten af feltet og iskoldt bankede kuglen i mål til stillingen 1-1. Få minutter efter var det Mathias Hebo der var tæt med et flot langskud fra 30 meter ude, der var tæt på at overliste Helsingborg-målmanden. HIF brændte en friløber efter 30′ minutter, da forsøget på at chippe bolden over Thomas Mikkelsen mislykkedes. Lyngby fik tildelt et straffespark efter 32′ minutter, som Emil Nielsen tog sig af og sikkert bragte Lyngby i front med 2-1. Nielsens hattrick blev fuldendt efter 38′ minutter, da Rømer sendte angriberen i dybden hvor Nielsen ikke svigtede. 3-1 til Lyngby, hvilket også blev pause resultatet.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet.
Køb dit sæsonkort her

Helsingborg reducerede i tæt anden halvleg
Efter en målrig første halvleg, startede anden halvleg stille ud hvor der ikke var nogen højdepunkter de første 10′ minutter af halvlegen. HIF stod for halvlegens første chance, der ikke skabte problemer for Thomas Mikkelsen. Lyngbys første farlige chance kom efter 70′ minutter, da Gustav Marcussen flot brød igennem på højrekanten med god teknik og var tæt på at finde en medspiller i feltet men uden held. HIF var igen tæt på at reducere efter 78′ minutter, men forsøget endte med et hjørnespark, som Lyngby-defensiven havde godt styr på. Magnus Warming der kom ind i anden halvleg voldte Helsingborg-forsvaret store problemer i flere omgange, hvor den lynhurtige offensiv-spiller afdriblede flere modspillere, men blev stoppet kort før mål. Halvlegens største mulighed tilfaldt Mathias Hebo, der modtog en bold alene i feltet, men fik afsluttet midt på HIF-målmanden. Helsingborg fik reduceret i det 90′ minut på et langskud, til slutstilligen 3-2 og dermed vandt Lyngby-holdet efter en god træningskamp på Filborna IP.

Bliv forårsklar i Lyngby Shoppen
Shop dit merchandise her

Helsingborg IF 2 – 3 Lyngby Boldklub

Målscorer:
1-0, / Helsingborg 12′
1-1, Emil Nielsen / Lyngby Boldklub 19′
1-2, Emil Nielsen / Lyngby Boldklub 33′
1-3, Emil Nielsen / Lyngby Boldklub 38′
2-3, / Helsingborg 89′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Kevin Tshiembe, Pascal Gregor, Frederik Winther – Lasse Fosgaard, Marcel Rømer, Mathias Hebo, Kasper Enghardt, Patrick Da Silva – Emil Nielsen, Frederik Gytkjær

Bænken: Frederik Schram, Nicolai Geertsen (Ind –>Frederik Winther 45′), Kasper Jørgensen (Ind –> Lasse Fosgaard 60′), Rezan Corlu (Ind –> Kasper Enghardt), Magnus Warming (Ind –> Emil Nielsen 62′) & Gustav Marcussen (Ind –> Frederik Gytkjær 45′)

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.