Mortensen, Sandgrav og Sylvest med for det danske U16-landshold

Da Søren Hermansen i december udtog truppen var det med tre Kongeblå-talenter i truppen, da Gustav Mortensen, Lauge Sandgrav og Oliver Sylvest endnu en gang var med blandt de udvalgte til U16-landsholdet. Her ventede to træningskampe på Cypern, hvor danskerne mødte Sverige og værterne fra Cypern på Frenaros Community Stadium. Her startede alle tre talenter den ene af de to opgør og fik masser af spilletid ved de to kampe. Dermed fik de unge Lyngby-talenter vist sig godt frem på den internationale scene og fik repræsenteret Lyngby Boldklub på ungdomslandsholdet endnu en gang.

Oplev stemningen på Lyngby Stadion
Køb billet til Lyngby – Esbjerg HER!

Alle tre Kongeblå-talenter med fra start imod Sverige
Første kamp for det danske U16-landshold var imod ærkerivalerne fra Sverige i en kamp, der bød på masser af spilletid til de kongeblå-talenter. Her startede Gustav Mortensen på venstreback, Lauge Sandgrav på den centrale midtbane og Oliver Sylvest på toppen for U16-landsholdet. Danmark kom dog bagud efter ti minutter på en forsvarsfejl, inden AC Horsens’ Jeppe Kjær udlignede til 1-1 inden pausen. Anden halvleg bød ikke på yderligere scoringer trods en overtag til danskerne, som klart havde de største muligheder for at snuppe sejren.

Danmark 1-1 Sverige
D.13 januar, Frenaros Community Stadium, Cypern

Smal dansk sejr over værterne fra Cypern
Anden kamp for U16-landsholdet var imod værtsnationen Cypern, hvor der ikke var nogen af de tre Lyngby-talenter i blandt de startende 11 for Danmark. Her gik de to mandskaber til pausen med stillingen 0-0, inden Lauge Sandgrav blev skiftet ind i det 53′ minut for Danmark, hvor Gustav Mortensen også fik minutter inden Danmark bragte sig i front med 1-0 i det 76′ minut. Dette blev også kampens endelige resultat, og dermed vandt U16-landsholdet i den sidste af de to testkampe.

Danmark 1-0 Cypern
D.17 januar, Frenaros Community Stadium, Cypern

Bliv vinter klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): DBU