Sejr over Hvidovre IF i årets anden testkamp

Modstander: Hvidovre IF
Spillested: Lyngby Stadion kunstgræs
Tid & dato: Kl. 16:00 – D. 21 januar

I årets anden testkamp tog Lyngby Boldklub hjemme imod Hvidovre IF fra NordicBet Ligaen, hvor kampen bød på scoringer og god fodbold denne kolde og blæsende tirsdag eftermiddag. Frederik Gytkjær, Patrick Da Silva og Andre Riel stod for de kongeblå-scoringer, som sikrede en 3-1 sejr over gæsterne fra HIF. Kampen blev spillet på Lyngby Stadions kunstgræsbane og gav de mange fremmødte Lyngby-fans muligheden for at se truppen an inden sæsonstarten imod FC Midtjylland mandag d.17 februar.

Køb billet til årets første kamp på Lyngby Stadion her
Lyngby BK – Esbjerg fB

Gytkjær-kasse forskellen i tæt første halvleg
Kampen startede ud i højt tempo, hvor begge mandskaber lagde et højt pres på modstanderen og med mange dueller midt på banen. Opgørets første chance tilfaldt Lyngby-profilen Frederik Gytkjær, der er efter 5′ minutter var tæt på at bringe De Kongeblå i front efterfulgt af en løs chance til Emil Nielsen få minutter efter. Herefter kom Hvidovre bedre med i opgøret, hvor gæsterne formåede at spille op med Lyngby i store dele af første halvleg, dog uden at blive rigtig farlige foran Lyngby-målet. Frederik Schram blev testet et par gange imod halvlegens slutning, men ingen af afslutningerne havde kvalitet, og derfor kunne den islandske-keeper sikkert afværge Hvidovre tilnærmelserne. Med 10′ minutter igen var Lyngby tæt på at bringe sig i front efter en dødbold og et par løse chancer i feltet, som desværre ikke blev til skud indenfor målrammen. I halvlegens sidste minut erobrede Kevein Tshiembe bolden på egen banehalvdel, tog turen hele vejen til Hvidovre-feltet, inden han serverede bolden for Frederik Gytkjær, der sikkert alene igennem kunne bringe Lyngby foran med 1-0 til pausen med et hårdt spark uden chance for Djukic i HIF-målet.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

Sejren sikret efter kontrolleret anden halvleg
I pausen blev der skiftet på næsten alle positioner, hvor kun Lasse Nielsen og Frederik Schram fortsatte, og dermed kom alle mand i kamp i løbet af halvlegen med indskiftningen af Andre Riel med 15′ minutter igen. Halvlegen startede ud med et spil overtag til Lyngby, der sad på boldbesiddelsen og styrede spillet i halvlegens indledning. Hvidovre havde et par nærgående chancer, som aldrig blev helt farlige, inden Patrick Da Silva øgede føringen efter 62′ minutter, da han kom i gennembrud på venstrekanten, lavede en kanal på Hvidovres midtstopper og bankede bolden i mål ved fjerneste stolpe til 2-0. En sand kopi af Da Silva’s flotte scoring fra efteråret imod OB. Herefter fortsatte Lyngby-spillerne med at presse på, hvor specielt nyindkøbte Magnus Warming viste prøver på sin teknik og udfordrede flere gange Hvidovre-defensiven med succes. Andre Riel kom på banen efter 75′ minutter og var allerede i hans første aktion tæt på at få scoret til 3-0 efter et godt gennembrud af den hurtige angriber. Netop Riel øgede føringen i det 81′ minut, da han iskoldt scorede på straffespark til 3-0. Dermed var kampen lukket og Hvidovre kom imod kampens slutning til flere muligheder, hvor gæsterne også fik reduceret i kampens overtid til 3-1.

Bliv forårsklar i Lyngby Shoppen
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 3 – 1 Hvidovre IF

Målscorer:
1-0, Frederik Gytkjær / Lyngby Boldklub 44′
2-0, Patrick Da Silva / Lyngby Boldklub 62′
3-0, Andre Riel / Lyngby Boldklub 81′
3-1, / Hvidovre IF 91′

Startopstilling:
Frederik Schram – Kevin Tshiembe – Lasse Nielsen – Frederik Winther – Adam Sørensen, Jesper Christjansen, Kasper Enghardt, Lasse Fosgaard – Rezan Corlu – Frederik Gytkjær, Emil Nielsen

Bænken: Thomas Mikkelsen, Patrick Da Silva, Gustav Marcussen, Andre Riel, Nicolai Geertsen, Magnus Warming, Kasper Jørgensen, Mathias Hebo, Magnus Westergaard, Pascal Gregor & Marcel Rømer

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk