Emilio Simonsen udlejes til NFC

Vores unge offensive spiller Emilio Simonsen er fra dags dato blevet udlejet til Nykøbing FC på en lejeaftale, der løber frem til 31/12 2020. I aftalen ligger en mulighed for at tilbagekalde Emilio til sommer. Sportschef Birger Jørgensen er tilfreds med aftalen, som er et led i Emilios udvikling, hvor han lige nu har brug for kontinuerlig spilletid, og det er der rigtig god mulighed for hos NFC:

“Emilio har gjort det rigtig fornuftigt i det stærke træningsmiljø, vi har i klubben, men lige pt. er vi rigtig godt dækket ind på de pladser, hvor han normalt spiller. Vi ved, at han har brug for mere spilletid for at tage de næste skridt i hans udvikling, og derfor var muligheden hos NFC en rigtig god en af slagsen. Det er et fint miljø med nogle gode folk, som vi kender, og derfor har vi fuld tiltro til, at Emilio får en god oplevelse, og vi får en stærkere spiller tilbage igen” lyder det fra sportschef Birger Jørgensen.

Køb billet til årets første kamp på Lyngby Stadion her
Lyngby BK – Esbjerg fB

20-årige Emilio har indtil videre nået 33 kampe i kongeblåt, og de to parter har papir på hinanden til sommeren 2021. Derfor er det heller ikke sidste gang, man har set den lille tekniker i kongeblåt, da lejemålet er til for at give noget værdifuld erfaring, og Lyngby har da også sørget for en tilbagekaldsklausul i aftalen:

“Vi har en stærk tro på Emilios evner, og han har et stort potentiale. Derfor skal det også ses som et aktivt lejemål, hvor Emilio får mulighed for noget erfaring og spilletid, som han har brug for, men der ligger stadig en fremtid for ham i Lyngby Boldklub, hvor det allerede kunne blive til sommer. Indtil videre er vi imidlertid glade for aftalen med Nykøbing, og de får en sulten spiller, der er klar på at give den gas fra dag et” lyder det fra Birger Jørgensen.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

Læs også: Sæsonkortpriserne er halveret – Køb dit halvårssæsonkort

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter