Mathias Hebo vender retur til De Kongeblå

Vi er klar med en rigtig basker af en januar-nyhed, som vi har glædet os til at bringe jer! Vi skal nemlig byde varmt velkommen til Mathias Hebo Rasmussen, der vender tilbage til De Kongeblå. Hebo skiftede sidste vinter til Vejle Boldklub, og i efteråret har han optrådt for Silkeborg IF, hvor han nåede 12 optrædener og et enkelt mål. Sportschef Birger Jørgensen glæder sig over gensynet med den unge midtbanespiller, der er blevet udstyret med en 3 1/2-årig kontrakt hos Lyngby Boldklub:

“Vi er glade for at kunne byde velkommen tilbage til Mathias, der var et godt bekendtskab, sidst han var i klubben. Han har vist en stor lyst til at blive en del af projektet igen, og vi tror på, at han kan hjælpe på den korte og lange bane, hvilket gælder både på og udenfor banen. Sportsligt har han det seneste halve år præsteret rigtigt fornuftigt, hvor han har vist solide takter og gode præstationer hos Silkeborg i Superligaen, og vi tror på, han kan løfte det endnu mere hos os” siger Birger Jørgensen.

Du kan købe dit sæsonkort til Lyngby Stadion her

Mathias Hebo har allerede 54 kampe i kongeblåt på cv’et, og cheftræner Christian Nielsen glæder sig til igen at arbejde sammen med den dynamiske og humørfyldte spiller, der altid arbejder hårdt til både træning og kamp:

“Hebo kommer med en super træningsmentalitet samt god energi, og han er klar på at give noget til gruppen og klubben både på og udenfor banen. Det er vigtigt for os at have konkurrence på alle positioner, så holdet ikke er sårbart ved skader og evt. formdyk, hvor vi får brug for alle spillere i et spændende forår. Med Hebos ankomst er vi rigtig godt garderet ind på den centrale midtbane” lyder det fra cheftræner, der videre fortæller, at Hebo selv har udtrykt en stor iver efter at komme tilbage til Lyngby:

“Det har selvfølgelig vejet tungt, at Hebo brænder så meget for vores projekt og vores klub. Han har vist en ekstrem stor interesse i at blive kongeblå igen, og vi glæder os til at se Hebo tilbage i den kongeblå trøje” siger Christian Nielsen.

Bliv en del af fællesskabet her

Mathias Hebo har første arbejdsdag i morgen, hvor han støder til resten truppen, når der venter fysiske tests, inden en spændende opstart frem mod foråret.

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.