De Kongeblå slutter året af med en sejr over Silkeborg IF

Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00 – D. 15 december
Kampsponsor: Magasin

Søndag eftermiddag var det tid til årets sidste hjemmekamp på Lyngby Stadion, da Silkeborg IF kom på besøg til oprykkerduel i 3F-Superligaen. Udover Superliga-fodbold var der også julehygge i Fanzonen, samt vores samarbejdsklub Lundtofte Boldklub afholdte Jule-Banko i pausen. Det blev på banen til en rodet kamp med mange dueller og tacklinger, hvor et elegant mål fra Marcel Rømer sikrede Lyngby de tre point, på en kold december eftermiddag, hvor kampen blev overværet af 2.434 tilskuere!

Bliv vinter-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Winther reddede De Kongeblå i rodet første halvleg
Første halvleg startede med Lyngby-holdet mest på bolden, der allerede fra kampens start tog initiativet. Her var banen allerede fra kampensstart en udfordring for spillerne, efter det tunge regnvejr der har været over Kongens Lyngby de seneste dage. Det betød mange dueller og glidende tacklinger fra begge mandskaber. Silkeborg fik efter 10′ minutter kampens første chance, da SIF-profilen Jeppe Okkels brød igennem på kanten og afsluttede tæt forbi mål. VI skulle helt hent til det 13′ minut, før Lyngby fik spillet sig frem til den første Kongeblå-mulighed, da Gustav Marcussen efter et par gode træk testet SIF-keeperen. Silkeborg-topscoreren Ronnie Schwartz viste sig for første gang i opgøret efter 22′ minuttersspil, da han fik afsluttet lige på Thomas Mikkelsen. Halvvejs inde i første halvleg var det med begge mandskaber ligedelt på boldbesiddelsen og chancer i opgøret. Det var generelt en chancefattig kamp, hvor det meste af spillet foregik på midten af banen,  med masser af dueller og tacklinger. Mod halvlegens afslutning var SIF yderst tæt på at bringe sig foran, da Lyngby-keeper Mikkelsen og midtstopper Geertsen gik galt af bolden, Ronnie Schwartz snuppede kuglen og sendte bolden mod det tomme Lyngby-mål. Få meter inden målstregen kom unge Frederik Winther flyvende og reddede De Kongeblå i sidste øjeblik med en spektakulær redning. Dermed kunne de to mandskaber gå til pause med stillingen 0-0.

Elegant Rømer-mål sikrede tre point
Spillerne var knap nok kommet på banen efter pausen, før Silkeborg igen var tæt på at bringe sig i front, da Schwartz alene igennem med Mikkelsen driblede forbi Lyngby-keeperen og afsluttede imod det tomme Lyngby-mål – hvor Tshiembe kom flyvende og reddede bolden på stregen. Efter et godt Lyngby opspil efter 56′ minutter, fandt Rezan Corlu med et fladt indlæg Emil Nielsen i feltet, der med en hæl-afslutning var tæt på at bringe Lyngby-holdet i front. Første scoring i opgøret kom efter 60′ minutter, da Marcel Rømer sendte bolden i mål til 1-0 fra kanten af feltet uden chance for Romo i SIF-målet. Herefter kom Silkeborg bedre med i opgøret, og østjyderne fik tilkæmpet sig flere farlige dødbolde, som alle blev afvist af en velspillende Lyngby-defensiv. Imod kampens slutning var det hjemmeholdet fra Lyngby, der sad på kampen og kunne dermed køre de tre point hjem med en flot 1-0 sejr over Silkeborg IF!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Lyngby Boldklub 1 – 0 Silkeborg IF

Tilskuertal:

Målscorer:
1-0, Marcel Rømer / Lyngby Boldklub 60′

Kort:
Gult, Svenn Crone / Silkeborg IF 28′
Gult, Marcel Rømer / Lyngby Boldklub, 35′
Gult, Jeppe Geertsen / Silkeborg IF 84′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Kevin Tshiembe, Lasse Fosgaard – Marcel Rømer, Kasper Enghardt – Rezan Corlu, Emil Nielsen, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Lasse Nielsen (Ind –> Emil Nielsen 80′), Jesper Christjansen (Ind –> Gustav Marcussen 68′), Andre Riel, Kasper Jørgensen, Frederik Gytkjær (Ind –> Frederik Winther 45′) & Ertugrul Teksen

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk