Marcus Backmann skifter til Nykøbing FC

Lyngby Boldklub siger farvel til en ægte kongeblå, når 21-årige Marcus Backmann takker af for denne gang og skifter til Nykøbing FC ved årsskiftet.
Skiftet sker i forbindelse med kontraktudløb i Lyngby Boldklub, hvor der ikke umiddelbart var udsigt til spilletid for den unge midterforsvarer. Det fortæller sportschef Birger Jørgensen:

”Marcus Backmann er jo en af de ægte kongeblå, der har været hele akademiet igennem, sat kampplakater op i hele byen som 15-årig samtidig med, at han passede sin skole og træning – og til sidst blev han fortjent belønnet med et lille gennembrud i forårets kampe. Han har repræsenteret klubben og vores værdier på fornemmeste vis, og givet alt hvad han havde for Lyngby Boldklub” fortæller Birger Jørgensen og fortsætter:

”Vi endte med at slide Backmann op i forårets afgørende kampe, og først nu er han tilbage i fulde omdrejninger. Men vi må konstatere, at der er et stykke til spilletid, og det er præcis hvad Backmann har brug for nu, hvis han skal udvikle sit talent yderligere. Vi er glade for, at der er fundet en god og længerevarende løsning for Backmann, og ønsker ham al mulig held og lykke i fremtiden”

KØB BILLET TIL ÅRTIETS SIDSTE KAMP PÅ LYNGBY STADION HER
OG VÆR MED TIL AT TAGE PÆNT AFSKED MED MARCUS

Marcus Backmann startede i moderklubben Lyngby Boldklub 1921 som 10-årig, så det er en af dem med kongeblåt blod i årerne, som takker af ved udgangen af 2019. Efter næsten 12 år i Lyngby er det med både vemod, stolthed og spænding om fremtiden at Backmann takker af:

”Jeg havde selvfølgelig håbet på, at jeg skulle slå igennem i Superligaen for Lyngby, men når det er sagt, så har jeg været en del af en fantastisk klub i 12 år. Jeg var med til, at holdet havde et fantastisk forår og var en del af oprykningen. Det er jeg enormt stolt over, og jeg kan ikke bede om meget mere som ægte Lyngby-dreng” fortæller Marcus Backmann.

Stolt Backmann glæder sig til nye inputs
Nu byder fremtiden altså på fodbold i ambitiøse Nykøbing FC. Her genforenes han med ex-holdkammerat Mads Carlson, der forlod Lyngby i sommer og siden har etableret sig som en vigtig offensivspiller hos Nykøbing og fået masser af spilletid.

”Jeg har været uheldig med skader det sidste halve år, så selvom jeg er fit nu, så er jeg bagerst i køen. Jeg har behov for at spille fast, og ikke bare være backup, og der kom Nykøbing på banen som en rigtig spændende mulighed på en længerevarende aftale i 1. division. Jeg skal forhåbentlig spille en masse, få nogle nye inputs og så bare give den gas, det glæder jeg mig til”

”Jeg blev lidt kastet ind i det, for pludselig var både Kevin og Geertsen ude. Jeg havde egentlig også været skadet, og nåede kun at træne en gang i ugen op til kampen, men endte med at starte inde og score to mål mod Thisted. Jeg endte med at være i startopstillingen i ni kampe og er enormt glad for, at jeg fik chancen og kunne hjælpe holdet og klubben med at vende skuden” fortæller Marcus Backmann.

Den 21-årige midterforsvarer takker af på søndag, hvor klubben hædrer Backmann med klapsalver og blomster inden årets sidste kamp mod Silkeborg. Lyngby Boldklub har fyldt mere end et halvt liv hos Backmann, og forsvarsspilleren erkender da også blankt, at han bærer rundt med et ægte kongeblåt hjerte:

”Jeg har været en del af en fantastisk klub med et fantastisk akademi og ungdomsarbejde, som har holdt mig til ilden selv i svære perioder. Jeg skylder alle spillere og trænere, både i A-truppen og på akademiet en stor tak, og jeg kommer til at savne dem”

”Jeg glæder mig til at følge Lyngbys rejse i fremtiden, og jeg synes den ser lys ud. Der er et fantastisk miljø og et rigtig godt omklædningsrum, der nok skal bære det langt. Jeg er stolt over, at jeg har fået lov til at repræsentere denne fantastiske klub og trække førsteholdstrøjen over hovedet, og jeg ønsker alle i klubben alt det bedste i fremtiden” fortæller Marcus Backmann.

21-årige Marcus Backmann nåede i alt 15 førsteholdskampe for Lyngby Boldklub.