Akademi weekend: U14-talenterne sendte FC Helsingør ud af pokalen

Efter en succesfuld sidste weekend med tocifrede sejre over Malmø FF, skulle vores akademihold igen på græs denne weekend. Her mødte vores U19-hold FC København hjemme på Lyngby Stadion, U15-talenterne var en tur på Vestegnen, U14 spillede sig videre i pokalturneringen, samt Lukas Babalolas U13-talenter mødte et stærkt Greve-mandskab på hjemmebane. Her blev til en enkelt sejr og flere nederlag, i en tæt ungdomsweekend for klubbens bedste ungdomshold.

Bliv vinter-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

U19: Lyngby Boldklub 0-3 FC København
Klubbens ældste akademi-hold var denne weekend oppe imod FC København, der gæstede Lyngby Stadion. Her kom begge mandskaber godt ud til opgøret, som var tæt hele vejen igennem første halvleg og kun blev adskilt af en straffesparks-scoring til FCK. Gæsterne fra København var ikke færdige og lukkede definitivt kampen midtvejs i anden halvleg, efter en opspilsfejl som blev straffet. Dermed endte kampen 0-3 til gæsterne, et resultat der på måltavlen var ret misvisende i en ellers tæt kamp mellem de to mandskaber.

U15: Brøndby 2-0 Lyngby Boldklub
Det Kongeblå U15-mandskab var denne weekend en tur på Vestegnen, for at møde Brøndby IF. Her var det en svær udekamp der ventede Lyngby-mandskabet, der efter første halvleg ikke havde fået scoret. Mange bolde blev mistet på omstillinger i en kaotisk kamp, som Brøndby-holdet nød godt af. Holdet kom bedre med i anden halvleg, hvor De Kongeblå-talenter fik skabt flere gode muligheder men uden den nødvendige skarphed. Dermed vinder Brøndby 2-0 hjemme på Vestegnen.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U14: Lyngby Boldklub 3-2 Helsingør
Hjemme på Lyngby Stadion tog U14-mandskabet imod FC Helsingør i pokalen, som blev en yderst dramatisk affære med masser af mål. Allerede efter et minut af kampen kom FCH foran, som dog var en kort fornøjelse for gæsterne. Lyngby-drengene formåede nemlig af levere et flot comeback og kunne dermed gå til pause foran 3-1. FCH fik reduceret i anden halvleg af pokal-opgøret og dermed kunne Lyngby-holdet snuppe en 3-2 sejr, efter en tæt og målrig kamp hjemme på Lundtoftevej 53.

U13: Lyngby Boldklub 1-4 Greve
Weekenden kamp imod Greve, var bare den anden på 11-mands, for vores U13-hold. Kampen blev allerede fra første fløjt meget rodet og stærkt påvirket af den store vindstyrke som fandt sted på kampedagen. Lyngby havde det generelt svært i kampen, hvor pasningsspillet ikke flød som ønsket og med manglede kvalitet på den sidste tredjedel formåede drengene ikke at komme tilbage i opgøret. Kampen endte dermed 1-4 til gæsterne fra Greve og dermed venter B93 i næste opgøret for U13-holdet på Lørdag.

Weekendens samlede resultater:
U19: Lyngby Boldklub 0-3 FC København
U15: Brøndby IF 2-0 Lyngby Boldklub
U14: Lyngby Bolbklub 3-2 FC Helsingør
U13: Lyngby Boldklub 1-4 Greve

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto: Fodboldbilleder.dk / Per Kjærbye