Akademiweekend: Kongeblå-talenter vinder sikkert 10-0 & 10-2 sejre over Malmø FF

Sæsonen er så småt gået på hæld for ungdomsholdene inden den korte vinterpause venter, hvor flere at vores akademi-hold var i aktion denne i weekend i spændende testkampe. U19-mandskabet mødte Aab i en tæt og chancefattig kamp for begge mandskaber, samtidigt med at U14-talenterne måtte se sig slået af. Der var stor succes for klubbens U13- og U12-mandskaber, som begge lavede to-cifret mål i hver deres kampe, og vandt med 10-0 og 10-2 over den svenske storklub Malmø FF!

Bliv vinter-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

U19: Lyngby Boldklub 2-2 Aab
Lyngby Boldklubs ældste akademi-hold var denne weekend oppe mod Aab, som gav De Kongeblå godt med modstand. Her var det en meget chance fattig kamp, hvor de to mandskaber fik forsvaret bedre end de fik angrebet. Der var ingen scoringer i første halvleg som dermed endte 0-0, men dette blev der lavet om på i anden halvleg af opgøret. Lyngby-holdet førte længe opgøret 2-1 imod kampens slutning, men desværre for Lyngby-mandskabet fik Aab udlignet med få minutter igen og dermed endte det hele 2-2 og uafgjort, et resultat som set ud fra spil og chancer var meget retvisende denne lørdag.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U14: Lyngby Boldklub 2-4 Malmø FF
Vores U14-hold spillede mod Malmø FF denne weekend, som kom på besøg til en testkamp imod De Kongeblå fra Lyngby Boldklub. Holdet spillede rigtig god fodbold i perioder, men havde undervejs flere udsving som kostede for U14-drengene på måltavlen. Lyngby-drengene var bagud 0-2 til pausen, men fik ikke lavet et comeback i anden halvleg og dermed endte det hele med et 2-4 nederlag til svenskerne.

U13: Lyngby Boldklub 10-0 Malmø FF
For U13-holdet var det årgangens første rigtige 11-mands kamp, hvor storholdet fra Malmø FF kom på besøg på Lyngby Stadion til en sand fodbold opvisning. Lyngby-talenterne spillede en rigtig fin kamp, hvor specielt presspillet fungerede godt og på bolden skabte holdet massere af gode muligheder foran mål. Der var gode præstationer hele vejen rundt blandt drengene, der sikkert vandt kampen med hele 11-0 over det svenske mandskab, der heldigvis ikke havde langt hjem over sundet.

U12: Lyngby Boldklub 10-2 Malmø FF
Vores yngste akademi-hold der var på kunstgræs denne weekend, var U12-holdet som ligeledes mødte Malmø FF i en træningskamp. Ligesom U13-kollegaerne, var drengene i målhumør, hvilket gik hårdt ud over Malmø. Samtlige spillere levede op til forventningerne og spillede en meget flot kamp, som udmøntede sig i en endnu stor-sejr til Lyngby Boldklub over Malmø FF.

Weekendens samlede resultater:
U19: Lyngby Boldklub 2-2 Aab
U14: Lyngby Boldklub 2-4 Malmø FF
U13: Lyngby Boldklub 10-0 Malmø FF

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto: Fodboldbilleder.dk / Per Kjærbye