Flot point blev sikret mod FCN efter heroisk indsats

Modstander: FC Nordsjælland
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 19:00 – D. 29 november
Kampsponsor: Business Danmark

Fredag aften tog Lyngby Boldklub imod lokalrivalerne fra FC Nordsjælland i en kamp om vigtige point i en tæt 3F-Superliga. Til opgøret var Business Danmark kampsponsor og stod for pauseunderholdningen, samt Fanzonen var spækket med street food og aktiviteter for fans i alle aldre. De 4.419 fremmødte fans på Lyngby Stadion kunne opleve god offensiv fodbold fra begge hold fredag aften, da lokal derbyet bød på masser af underholdning, god stemning og mål!

Gå ikke glip af året sidste hjemmekamp mod Silkeborg IF!
KØB BILLETTER HER

Farum i front efter straffespark i tæt halvleg
Opgøret startede i et højt tempo, hvor Lyngby-holdet fik tilstillet sig kampens første chance da Rezan Corlu fik trykket af fra kanten af feltet – desværre for De Kongeblå fik Farum-målmanden reddet forsøget. Selv samme Corlu var igen tæt på at bringe Lyngby i front, da offensiv-spilleren efter 5′ minutter fik afsluttet fra tæt hold og fremtvunget et hjørnespark. Herefter var det to mandskaber med ligedelt boldbesiddelse, der forsøgte at spille sig frem til chancerne langs jorden og boldbesiddende fodbold. Farum kom frem til deres første store chance efter 10′ minutters spil, da Sadiq forsøgte sig fra distancen dog uden den store præcision. Herefter var der ikke de store chancer, indtil Mikkel Rygaard forsøgte sig fra distancen efter 22′ minutter, men forsøget blev aldrig farligt for Lyngby-keeper Thomas Mikkelsen. Efter 25′ minutter af kampen fik Farum tildelt et straffespark, som Mohammed Kudus sendte i mål til stillingen 0-1. Herefter fik udeholdet bedre fat i opgøret og fik presset Lyngby-holdet helt i bund, som gik til pause på en chance til Emil Nielsen som desværre for De Kongeblå gik ved siden af målet.

Emil Nielsen på tavlen i tæt anden halvleg
Anden halvleg var knap nok sat igang, før der var før kampens første gule kort blev uddelt. Patrick Da Silva og Kian Hansen fik begge en advarsel efter få minutter også har anden halvleg skudt igang med fight og intensitet. Lyngby fik tilstillet sig den første reelle chance, da Emil Nielsen blev sendt aften efter 56′ minutter, men desværre for De Kongeblå stod der en Farum-spiller i vejen for den hurtige angriber. Rezan Corlu var for tredje gang i opgøret farlig, da Corlu fik sendt et farligt langskud afsted få centimeter over Larsens mål. Farum var tæt på at udbygge føringen efter 62′ minutter, hvor kun en verdensklasse Mikkelsen redning holdt gæsternes Sadiq fra en scoring. Herefter slog Lyngby-holdet kontra, hvor Corlu førte bolden frem centralt i banen og spillede Emil Nielsen fri som ikke svigtede foran mål. 1-1 efter 64′ minutter og dermed var opgøret helt åbent igen. Lyngby-holdet var efter 69′ minutters spil tæt på at komme i front, da den unge indskiftede Ertugrul Teksen fik trykket af fra kanten af feltet får centimeter forbi stolpen. Imod kampens slutning pressede Farum-mandskabet på foran Lyngby-feltet, dog uden at blive farlige. Dermed endte kampen med pointdeling og slutresultatet 1-1.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Lyngby Boldklub 1 – 1 FC Nordsjælland

Tilskuertal:

Målscorer:
0-1, Mohammed Kudus / FC Nordsjælland 26′
1-1, Emil Nielsen / Lyngby Boldklub 63′

Kort:
Gult, Patrick Da Silva / Lyngby Boldklub 49′
Gult, Kian Hansen / FC Nordsjælland 51′
Gult, Christian Nielsen (Cheftræner) / Lyngby Boldklub 66′
Gult, Mohammed Kudus / FC Nordsjælland 76′
Gult, Ertugrul Teksen / Lyngby Boldklub 78′
Gult, Abdul Mumin / FC NIOrdsjælland 80′
Gult + Rødt, Mohammed Kudus / FC Nordsjælland 92′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Kasper Enghardt, Lasse Fosgaard – Marcel Rømer, Emilio Simonsen, Rezan Corlu – Emil Nielsen, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Lasse Nielsen, Jesper Christjansen (Ind 82′ –> Jesper Christjansen), Adam Sørensen, Kasper Jørgensen, Frederik Gytkjær (Ind 72′ –> Emil Nielsen) & Ertugrul Teksen (Ind 60′ –> Emilio Simonsen)

Læs også: Køb dit sæsonkort nu og vær med til Superliga-fodbold på Lyngby Stadion

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk