Remis i Sønderjylland

Modstander: SønderjyskE
Spillested: Sydbank Park
Tid & dato: Kl. 12:00 – D. 24 november

Søndag middag skulle De Kongeblå atter i aktion i 3F Superligaen, da der var en tur til Sønderjylland på menuen, hvor SønderjyskE ventede kl. 12:00 på Sydbank Park. De to mandskaber var inden dagens opgør placeret side om side i tabellen på en 9.- og 10. plads, hvor SønderjyskE var fire point efter Lyngby. Dermed skulle hjemmeholdet ud og jagte, og det samme skulle Lyngby-drengene, der kunne få deres første point i kl. 12-kampe denne sæson.

BLACK FRIDAY-TILBUDDET SLUTTER 23:59
KØB BILLETTER HER

Remis efter første halvleg
Opgørets første kvarter bød ikke på mange chancer, hvor det var Lyngby-holdet, der var mest på bolden. Rezan Corlu havde et forsøg direkte på frispark, men den klarede SønderjyskE-målmanden. Efter små tyve minutter kom der imidlertid gang i opgøret. Et hjørnespark nåede helt til bagerste stolpe, og her dukkede Kevin Tshiembe op, der kunne gøre det til 1-0! Desværre holdt den føring kun fem minutter. For kort efter blev Christian Jakobsen spillet fri, og han udlignede i det lange hjørne til 1-1. Hektiske minutter! Herefter lagde hjemmeholdet tryk på, og de var også tæt på efter et hjørnespark, hvor Thomas Mikkelsen måtte diske op med en super refleksredning tæt under mål.

Efter lidt over en halv time var Patrick da Silva lige ved at score for anden kamp i træk. Han kom til baglinjen, og så rundede han faktisk målmanden med en fiks dribling, men desværre endte hans skud over kassen. Tæt på! De lyseblå var farligst efter dødbolde, og kort før pauseteen var de tæt på at score på saksespark, men forsøget endte oven på nettaget. Der blev ikke scoret mere i første halvleg, og dermed gik de to hold til pause med en 1-1-remis.

Livlig anden halvleg
Det var de samme 22 aktører, der kom ud til anden halvleg, og ingen af holdene tog teten fra start, hvilket udmærkede sig i et jævnbyrdigt kampbillede. Efter lidt over 60 minutter var da Silva tæt på at finde en fri Corlu på midten efter en flot omstilling, men en lyseblå mand kom i vejen og fik clearet. Der var egentlig dødvande i kampen, og der skulle også en tilfældighed til, før der blev scoret. Efter et langt indkast så endte bolden for fødderne af Jakobsen, der placerede bolden i hjørnet af målet til 2-1-føring til SønderjyskE. Lyngby pressede på herefter, og blandt andet sendte man Emil Nielsen i aktion i angrebet. Men det var da Silva, der var tæt på at udligne. Han kom alene igennem med hjemmeholdets målmand, der desværre leverede en flot, flot redning med højrepoten. Tæt på!

Lyngby fortsatte dog ufortrødent, og efter 77 minutter kom forløsningen. Corlu kombinerede fornemt med Kasper Enghardt efter et hjørnespark, og så bragede han kuglen i det lange hjørne til 2-2. Flot scoring! Og Lyngby fortsatte. André Riel blev sendt i dybden alene med målmanden, men igen viste SønderjyskE-keeperen kvalitet og afviste med en fodparade. De rødklædte Lyngby-spillere var bedst mod slutningen af kampen, men SønderjyskE fik afvist, og så endte det med et point til hvert hold efter en solid indsats af De Kongeblå. Husk næste kamp allerede er på fredag, hvor der venter lokalopgør mod FC Nordsjælland, som spilles kl. 19:00. Husk vores Black Friday-tilbud slutter i aften d. 24. nov kl. 23:59.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

SønderjyskE 2 – 2 Lyngby Boldklub

Tilskuertal:

Målscorer:
0-1, Kevin Tshiembe / Lyngby Boldklub 19′
1-1, Christian Jakobsen / SønderjyskE 23′
2-1, Christian Jakobsen / SønderjyskE 65′
2-2, Rezan Corlu / Lyngby Boldklub 77′

Kort:
Gult, Kevin Tshiembe / Lyngby Boldklub 35′
Gult, Marco Rojas / SønderjyskE 56′
Gult, Niels Lodberg (træner) / SønderjyskE 58′
Gult, Stefan Gartenmann / SønderjyskE 82′
Gult, Eggert Jonsson / SønderjyskE 85′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Kevin Tshiembe – Patrick Da Silva, Marcel Rømer, Kasper Enghardt, Lasse Fosgaard – André Riel, Rezan Corlu, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Lasse Nielsen (Ind –> André Riel 90′), Jesper Christjansen (Ind –> Gustav Marcussen 60′), Emilio Simonsen, Emil Nielsen (Ind –> Nicolai Geertsen 70′), Adam Sørensen & Kasper Jørgensen.

Læs også: BLACK FRIDAY MOD FCN

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.