Akademiweekend: Lokalopgør, hattrick og comeback sejr!

Weekenden var for flere af holdene sidste mulighed for at hente point hjem til Kongens Lyngby, inden vinterpausen starter og liga-fodbolden ligger hen i nogle måneder. Her var U19- og U15-holdene ikke i kamp denne weekend, da begge mandskaber sad over. U17-talenterne leverede et flot comeback i Haderslev, U14-drengene tog imod KB på hjemmebane imens U13-holdet spillede lige op med topholdet fra Brøndby IF i deres sidste kamp dette efterår. Dermed var der massere af action på banerne denne weekend, hvor specielt Endrit Kamilji markerede sig med et flot hattrick!

(Billede: Endrit Kamilji vs SønderjyskE, 3 mål)

GÅ IKKE GLIP AF DERBY MOD FARUM
KØB DIN BILLET HER

U17: SønderjyskE 3-4 Lyngby Boldklub
Vores U17-mandskab jagtede denne weekend endnu en sejr, for at holde fast i topplaceringen i U17-ligaen da holdet på udebane mødte SønderjyskE. Her startede kampen med en scoring til hjemmeholdet allerede efter 5′ minutter, hvor SønderkyskE fik øget føringen yderligere til 2-0 efter 24′ minutters spil. Herefter vågnede De Kongeblå-talenter op, hvor specielt Endrit Kamilji var i hopla og fik scoret et hattrick på bare 20′ minutter og dermed kunne de to hold gå til pause med stillingen 3-3. Anden halvleg bød på mange udskiftninger og dueller, hvor Lyngby-holdet blev reduceret til 10-mand med få minutter igen af opgøret. Til trods for udvisningen, lykkedes det holdet at få alle tre point med hjem til Kongens Lyngby, da Lukas Boel Hey fik scoret til 3-4 dybt inde i overtiden.

Lyngby Boldklub målscorere:
2-1, Endrit Kamilji / 36′
2-2, Endrit Kamilji / 40′
3-3, Endrit Kamilji / 45′
3-4, Lukas Boel Hey / 90’+

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U14: Lyngby Boldklub 0-1 KB
U14-drengene tog denne weekend imod KB, da holdet skulle spille sin sidste kamp dette efterår. Her havde drengene muligheden for at rykke forbi KB med en sejr, men holdet fra Frederiksberg ville det anderledes. Kampen endte med en 0-1 sejr til KB der dermed sikrede tredjepladsen i U14-ligaen, hvor De Kongeblå endte på en fjerdeplads med 13 point efter 10 kampe.

U13: Brøndby IF 2-2 Lyngby Boldklub
Sidste kamp i efterårssæsonen for U13-talenterne, var på udebane imod Brøndby IF der før opgøret sad på førstepladsen i rækken. Kampen var knap nok startet, før drengene fra Vestegnen kom i front med 1-0 i en halvleg hvor hjemmeholdet spillede på kontraangreb og Lyngby-mandskabet var dominerende med bolden. De to hold gik til pause med stillingen 2-1, som dog ikke holdt til slutfløjt. Anden halvleg sad Lyngby-talenterne tungt på og fik udlignet til 2-2, hvilket også blev kampen resultat.

Bliv vinter-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Weekendens samlede resultater:
U17: Lyngby Boldklub 4-3 SønderjyskE
U14: Lyngby Boldklub 0-1 KB
U13: Lyngby Boldklub 2-2 Brøndby IF

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.