Overtidsscoring sikrede vanvittig 4-3-sejr over OB!

Modstander: Odense Boldklub
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00 – D. 10 november
Kampsponsor: Kurhotel Skodsborg

Søndag eftermiddag var det igen tid til fodbold på Lyngby Stadion, hvor Odense Boldklub kom forbi til et målrigt opgør om vigtige point i 3F-Superligaen. Kampen var en duel mellem nummer ni og nummer fire, hvor Lyngby med en sejr kunne skabe yderligere afstand til bunden af rækken, og OB havde muligheden for at spille sig tættere på top-3. Til opgøret var Kurhotel Skodsborg kampsponsor, hvor der var aktiviteter i Fanzonen for de unge samt pausekonkurrence om et ophold på Kurhotel Skodsborg. Kampen blev overværet af 4.046 tilskuere, som kunne se Lyngby Boldklub vinde med vanvittige 4-3 på et stemningsfyldt og velbesøgt Lyngby Stadion!

Gå ikke glip af lokalopgøret mod FC Nordsjælland
KØB BILLETTER HER

Flotte Lyngby-scoringer i målrig første halvleg
Kampens første ti minutter bød ikke på nogen større chancer til de to mandskaber, hvor spillet bølgende frem og tilbage på midten af banen. Første chance i kampen tilfaldt Issam Jebali fra Odense i det 14′ minut, der fra højreside af feltet sendte bolden op i det fjerneste målhjørne til stillingen 0-1. Kun få minutter efter scoringen var Andre Riel og Rezan Corlu tæt på at udligne, da duoen spillede sig igennem OB-forsvaret og fik fremtvunget et hjørnespark til De Kongeblå. Samme Riel var igen på spil efter 22′ minutter, hvor den hurtige angriber var tæt på at bringe balance i regnskabet med en farlig afslutning fra kanten af OB-feltet. OB satte i det 23′ minut et farligt kontra-angreb op, hvor Thomas Mikkelsen måtte redde Lyngby-holdet, da Bashkim Kadrii efter to hurtige driblinger var alene igennem med Lyngby-keeperen. 28′ minutter inde i opgøret fik dagens Lyngby-anfører Nicolai Geertsen bragt balance i regnskabet, da midtstopperen kom højest på et hjørnespark og udlignede til resultatet 1-1. På den efterfølgende dødbold faldt bolden ned for fødderne af Andre Riel på kanten af feltet, her flugtede angriberen bolden helt op i fjerneste målhjørne og bragte dermed Lyngby-mandskabet fortjent i front med 2-1. Frem imod pausen faldt der mere ro på opgøret. Dermed kunne De Kongeblå gå til pause foran 2-1 på mål af Nicolai Geertsen og Andre Riel.

Da Silva sendte sejren til Lyngby i overtiden!
Anden halvleg var knap nok sparket igang, før den første store chance fandt sted. OB-angriberen Sander Svendsen kom igennem Lyngby-defensiven, men misbrugte den store chance for at udligne og sendte bolden langt op på Jetbull-tribunen. OB fortsatte med at presse på foran Lyngby-målet, hvor fynboerne kom til flere fine muligheder efter dødbolde. En time inde i opgøret blev Rezan Corlu sendt i dybden over venstrekanten, hvor den teknisk stærke offensivspiller var tæt på at udbygge Lyngby-føringen efter 60′ minutter af kampen. Herefter var de næste ti minutter af kampen meget chance fattige, hvor spillet foregik på midten af banen med mange fysiske dueller. Indskiftede Emil Kornvig var tæt på at score sit første superliga-mål efter 74′ minutter, da Kornvig, Corlu og Riel havde sat kursen imod OB-målet på et farligt kontraangreb, der desværre endte med målspark efter flot forsvarsspil fra OB. Corlu fik efter 77′ minutters spil tilkæmpet sig et frispark på kanten af feltet, som han selv tog sig af. Her sendte Corlu bolden i mål med et flot frisspark fra 24 meters afstand til en 3-1 føring til Lyngby. Odense fik reduceret efter 82′ minutter, da Kadrii fik scoret fra kanten af feltet med en flot afslutning. Derefter gik der ikke længe, før OB fik udlignet til 3-3, da indskiftede Mathias Greve fik bragt balance i regnskabet efter 85′ minutter. OB pressede på imod kampens slutning, men det var Lyngby, der afgjorde kampen i overtiden, da Patrick Da Silva først sendte OB’s back efter pølser med en flot tunnel og efterfølgende scorede til 4-3, og dermed kunne De Kongeblå tage alle tre point i dagens opgør! Husk der er lokalopgør mod FC Nordsjælland fredag d. 29. november kl. 19:00.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Lyngby Boldklub 4 – 3 Odense Boldklub

Tilskuertal:

Målscorer:
0-1, Issam Jebali / OB 14′
1-1, Nicolai Geertsen / Lyngby Boldklub 28′
2-1, Andre Riel / Lyngby Boldklub 37′
3-1, Rezan Corlu / Lyngby Boldkllub 77′
3-2, Bashkim Kadrii / OB 82′
3-3, Mathias Greve / OB 85′
4-3, Patrick da Silva / Lyngby Boldklub 92′

Kort:
Gult, Jens Thomassen / OB 36′
Gult, Marcel Rømer / Lyngby Boldklub 61′
Gult, Thomas Mikkelsen / Lyngby Boldklub 83′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Kevin Tshiuembe – Patrick Da Silva, Andre Rømer, Kasper Enghardt, Lasse Fosgaard – Andre Riel, Rezan Corlu, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Marcus Backmann, Lasse Nielsen, Emilio Simonsen (Ind –> Rezan Corlu 80′), Kasper Jørgensen, Magnus Westergaard (Ind –> Geertsen, 60′) & Emil Kornvig (Ind –> Gustav Marcussen 66′)

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk