Akademiweekend: Uafgjort og nederlag i tætte kampe mod Farum og KB

Weekenden båd på flere lokalopgør for vores dygtige akademi-hold i Lyngby Boldklub, som desværre måtte gå fra weekendens kampe med kun en enkelt uafgjort i bagagen. U19, U17, U15 og U13 holdene skulle alle op imod lokalrivalerne fra Farum, samt U14-holdet skulle møde KB i en svær udekamp på Frederiksberg. Trods det kun blev til et enkelt point denne weekend, er vores akademihold stadig med i toppen af deres respektive rækker og har chancen stadig for gode placeringer denne sæson. Næste weekend kommer chancen igen for at hente point hjem til klubben, når Aab og Randers blandt andet kommer forbi Lyngby Stadion og møder vores ældste akademi-mandskaber!

GÅ IKKE GLIP AF KAMPEN MOD OB
KØB DIN BILLET HER

U19: Lyngby Boldklub 0-3 Farum
Klubbens U19-mandskab skulle denne weekend prøve kræfter med rivalerne fra Farum, i en kamp De Kongeblå havde det svært. Farum-holdet satte sig tidligt på kampen i første halvleg, hvor vores unge talenter måtte stå dybere på banen og forsvarede en 0-0 hjem til pausen uden de helt store chancer til gæsterne. Kort efter pausen kom gæsterne i front med 0-1, hvor efter Lyngby-holdet fik udfordret dem med nogle fine omstillinger. Farum fik scoret yderligere to mål i overtiden og dermed endte kampen med et 0-3 nederlag.

U17: Farum 2-2 Lyngby Boldklub
Vores succesfulde U17-mandskab var denne weekend på besøg hos Farum hvor placeringen i toppen af rækken skulle forsvares. Her kom Lyngby-talenterne godt fra start, da Victor Sander bragte Vikingerne i front med 0-1 efter 38′ minutters spil. Stillingen holdt til pausen, hvor efter en underholdende anden halvleg ventede. Victor Sander var nemlig ikke færdig med at banke kasser ind bag Farum-målmanden og øgede føringen til 0-2 efter 69′ minutter af kampen. Desværre formåede vi ikke at holde føringen hjem, da to sene Farum-scoringer sænkede U17-holdet, og dermed måtte de tage et enkelt point med hjem til Lyngby Stadion. U17-holdet er placeret på en tredjeplads i tabellen, hvor kun målscore adskiller os fra Farum og FCK med samme antal point.

Lyngby Boldklub målscorere:
0-1, Victor Sander / 38′
0-2, Victor Sander / 69′

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U15: Farum 2-1 Lyngby Boldklub
U15-talenterne var også på besøg i Farum denne weekend, hvor vigtige point til topstriden af ligaen var på højkant. Her bragte værterne sig hurtigt i front efter bare 6′ minutter af opgøret til 1-0, hvilket også blev pausestillingen. Herefter kom U15-mandskabet tilbage i opgøret, da Mads Beyer Pasternak fik udlignet til 1-1 efter 73′ minutter. Desværre svarede Farum hurtigt igen med en scoring til 2-1 i det 75′ minut, som blev slutresultatet i opgøret. Dermed er U15-holdet placeret på andenpladsen i rækken, hvor Farum aktuelt indtager førstepladsen efter sejren.

Lyngby Boldklub målscorere:
1-1, Mads Beyer Pasternak / 73′

U14: KB 4-1 Lyngby Boldklub
Lyngby-mandskabet startede kampen godt ud med flot fodboldspil, der også bragte os i front med 0-1. KB kom dog tilbage i opgøret og fik bragt sig i front med 2-1 inden pausen, hvor Lyngby dog havde haft flere gode muligheder. Efter pausen fortsatte det gode Lyngby-spil offensivt, og der blev skabt fine muligheder, men skarpheden manglede idag. KB fik imod slutningen af opgøret scoret yderligere til 3-1 og 4-1, som også blev kampens resultat. Lidt misvisende, til trods for rigtig fine Lyngby-perioder i opgøret. U14-mandskabet indtager aktuelt en fjerdeplads i rækken efter weekendens opgør med få point op til KB.

U13: Farum 2-1 Lyngby Boldklub
Klubbens yngste talenter mødte Farum på udebane denne weekend ligesom flere af vores andre U-hold. Her kom holdet skidt fra start og var bagud 2-0 kort inde i opgøret. Herefter kom de unge talenter bedre med i kampen, som efter de to scoringer blev spillet på Lyngbys premisser og med flot fodbold. Desværre fik drengene ikke udnyttet de gode takter og dermed endte kampen med en smal 2-1 sejr til Farum, som hentede tre point i weekendensopgør.

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Weekendens samlede resultater:
U19: Lyngby Boldklub 0-3 Farum
U17: Farum 2-2 Lyngby Boldklub
U15: Farum 2-1 Lyngby Boldklub
U14: KB 4-1 Lyngby Boldklub
U13: Farum 2-1 Lyngby Boldklub

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): Fodboldbilleder.dk / Per Kjærbye