Comeback-sejr sikrede De Kongeblå tre vigtige point

Modstander: AC Horsens
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 14:00 – D.27 oktober

Efter sidste weekends brag imod Brøndby IF på et udsolgt Lyngby Stadion, kom AC Horsens på besøg til kamp om vigtige point. Opgøret var en direkte duel mellem 3F-Superligaens nr. 10 Lyngby Boldklub og nr. 11 AC Horsens, hvor kun to point skilte de to hold ad inden kampen. Fanzonen var spækket med Halloween pynt og aktiviter for vores yngste fans, hvor Cheval Blanc var kampsponsor idag imod AC Horsens. Vi var 2.947 tilskuere samlet på Lyngby Stadion, hvor der var et rødt kort, drømmemål og Lyngby-comeback som sikrede de tre point i et underholdende opgør søndag eftermiddag!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Drømmemål fra AC Horsens som gik til pause foran
De Kongeblå startede opgøret med at sætte sig på boldbesiddelsen, som Horsens udnyttede til at starte flere farlige kontra-angreb som udmøntede sig i et par dødbolde dog uden fare for Lyngby-holdet. Kampens første kvarter bød ikke på nogen større chancer, før Andre Riel blev sendt i dybden alene med målmanden som nedlagde Riel udenfor feltet og modtog det røde kort. Det efterfølgende frispark blev sendt lige på den indskiftede Horsens-målmand, som kunne gribe bolden uden problemer. Horsens svarede dog igen efter 25′ minutter, hvor Louka Prip sendte et langskud fra 25 meter op i målhjørnet uden chance fra Thomas Mikkelsen til 0-1. Lyngby-manskabet forsøgte at sætte flere chancer op frem imod halvlegen, hvor Horsens-defensiven holdet stand og dermed gik holdene til pausen med stilligen 0-1 efter Horsens drømme-mål.

Andre Riel i hopla da De Kongeblå comeback-sejrede
Fra førstehalvlegs start satte Lyngby-holdet sig på bolden, hvor AC Horsens fra halvlegens start ‘parkerede bussen’ og stod solidt de første 10′ minutter. Horsens var tæt på at udbygge føringen efter 60′ minutter, hvor Thomas Mikkelsen fik afværget et farligt frispark. De Kongeblå begyndte at vide tænder efter en time, hvor et farligt indlæg endte for fødderne af Gustav Marcussen som fik sendt en kvalificeret afslutning imod Horsens målet som fremtvang et hjørnespark. Herefter stod det på power-play foran Horsens-feltet, som var under belejring imod et meget defensivt Horsens-hold. Adnan Mohammed fik testet den indskiftede Horsens-målmand efter 65′ minutter, som med en flot redning sendte bolden til hjørnespark. Andre Riel bragte balance i regnskabet efter 68′ minutter, da den hurtige angriber flot lagde et frispark op i målhjørnet til stillingen 1-1. Dermed var sejren inden for rækkevide og topscorer Frederik Gytkjær blev sendt på banen med 20′ minutter igen.       Andre Riel var sket ikke færdig for idag, da angriberen scorede sit andet mål i kampen efter 77′ minutter til en 2-1 Lyngby-føring! Frederik Gytkjær var tæt på at udbygge føringen med 10′ minutter igen, da topscoreren trykkede af fra feltet og tvang Horsens-keeperen ud i en redning ved fjerneste stolpe. Horsens forsøgte imod kampens slutningen at få udlignet, men Thomas Mikkelsen diskede op med en verdensklasse redning med 2′ minutter igen og holdt bolden ude af mål. Dermed kunne De Kongeblå tage sejren og de tre point, efter et flot comeback!

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 2 – 1 AC Horsens

Tilskuertal:

Målscorer:
0-1, Louka Prip / AC Horsens 26′
1-1, Andre Riel / Lyngby Boldklub 68′
2-1, Andre Riel / Lyngby Boldklub 77′

Kort:
Rødt, Michael Lansing / AC Horsens 18′
Gult, Jannick Pohl / AC Horsens 28′
Gult, Kevin Tshiembe / Lyngby Boldklub 41′
Gult, Alexander Ludwig / AC Horsens 67′
Gult, Frederik Gytkjær / Lyngby Boldklub 81′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Kasper Enghardt, Nicolai Geertsen, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen – Marcel Rømer, Jesper Christjansen – Andre Riel, Rezan Corlu, Lasse Fosgaard

Bænken: Frederik Schram, Marcus Backmann, Frederik Winther, Gustav Marcussen (Ind –> Jesper Christjansen 45′), Magnus Westergaard, Adnan Mohammed (Ind –> Kasper Jørgensen 45′) & Frederik Gytkjær ( Ind –> Kasper Enghardt 73′)

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk