Danske Bank bliver eSport-partner i Lyngby Boldklub

Danske Bank i Lyngby udvider deres partnerskab med Lyngby Boldklub og bliver ny partner for klubbens eSport-aktiviteter. Partnerskabet betyder, at Danske Bank blandt andet kommer til at pryde trøjerne på Lyngbys eSuperliga-spillere, der er i fuld gang med FIFA20 i eSuperligaens sæson 3. Danske Bank i Lyngby og Lyngby Boldklub har allerede lavet flere spændende aktiviteter omkring eSport, og begge parter ser eSport som en væsentlig vækstmotor fremover:

”eSport og gaming bliver mere og mere udbredt, og i Danske Bank vil vi gerne bakke op om udviklingen og sikre bredden i eSport. Derfor har vi udvidet vores sponsorat med Lyngby Boldklub til også at omfatte eSport, så vi også understøtter den del. Det er helt naturligt for os, fordi vi ved, at et stigende antal både børn, unge og voksne engagerer sig i det univers og henter gode oplevelser og glæde” siger Henrik Hagstrøm, der er filialdirektør i Kongens Lyngby. eSport bliver en større og større del af den danske og internationale ungdom, men også på arbejdsmarkedet ser man tendenser fra eSporten, der bliver efterspurgt:

”Der er der ingen tvivl om, at det er den vej, udviklingen går. Hele gamification-begrebet fylder mere og mere både i forhold til at lære, men også på arbejdsmarkedet, hvor der er en stigende efterspørgsel på de kompetencer, der i høj grad udvikles i eSport, for eksempel evnen til at give hurtig respons eller skabe overblik. På den måde kan gaming også være med til at give nogle færdigheder, der kan bruges i mange andre sammenhænge end foran skærmen” lyder det fra Hagstrøm, der videre fortæller hvorfor, Danske Bank netop har valgt Lyngby Boldklub som eSport-partner:

”Desuden vil vi gerne, sammen med Lyngby Boldklub, være med til at give et større indblik i, hvad eSport og gaming er. For eksempel er det vigtigt, at forældrene bliver lukket ind i den her verden, der jo er et helt univers i sig selv. Hvis de kender lidt til det, kan de følge med på sidelinjen, så eSport og gaming sker under ordnede forhold, men endnu mere vigtigt kan de i tage del i det, der optager deres børn og unge” siger Hagstrøm.

Direktør i Gamers Elite og ansvarlig for eSport i Lyngby Boldklub, Thomas Sinding er begejstret for den nye partner, og han ser et stort potentiale i partnerskabet:

“Vi er meget glade for at have Danske Bank med i folden, og Henrik (Hagstrøm, red.) og Danske Bank har vist interesse for projektet fra start, så derfor glæder det mig meget, at de nu er med på holdet. De kommer blandt andet til at pryde trøjerne på vores eSuperliga-spillere, som i øjeblikket performer rigtig godt, men partnerskabet kommer til at byde på meget mere, og vi glæder os virkelig til at komme i gang, da jeg ser et potentiale” siger Thomas Sinding om partnerskabet.

Du kan se Danske Bank på trøjen af Lyngbys eSuperligaspillere hver søndag og mandag, hvor der spilles FIFA20 i eSuperligaen live på Dplay og Canal 9.

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.