U17 vinder Feretti Hotels Cup 2019

Vores U17-mandskab har i disse dage været afsted ved Feretti Hotels Cup i Italien, og det blev til særdeles god tur for de kongeblå talenter, der kunne tage sølvtøj med hjem til Kongens Lyngby. Modstanderne i gruppespillet hed Fano (et akademi til Juventus), Pesaro og Liverpool. Herefter ventede Bournemouth, hvorefter Liverpool igen var modstanderen i finalen.

Køb din billet til Horsens-kampen her

I første kamp ventede mægtige Liverpool, og det blev et opgør i et højt og intenst tempo, hvor kampen var på et højt niveau. Dette passede de kongeblå drenge fint, som endte med at hive en flot 3-1-sejr hjem efter en gennemført præstation. I anden runde kom talenterne så hurtigt ned på jorden igen, da de spillede 2-2 mod de lokale helte fra Fano. Derfor skulle der bruges i en sejr i sidste kamp, og den blev også sikret ved 1-0 mod italienske Pesaro, hvilket sikrede videre avanchement til semifinalen.

Her ventede Premier League-mandskabet Bournemouth, som på papiret var en svær opgave. Det blæste Lyngby-mandskabet på, og de gik ud og vandt kampen stensikkert med 3-0, hvilket sikrede finalenpladsen, hvor de igen skulle møde Liverpool.

Liverpool stillede i finalen med fire engelske landsholdspillere, og Lyngby-holdet var pisket til at spille op til sit bedste. Det gjorde de også, og i første halvleg kunne de gå til pause foran 2-0 efter at have været klart bedst. I anden halvleg kom Liverpool stærkt igen og fik reduceret, men Lyngby-drengene kæmpede bravt, og med en heroisk indsats fik de spillet 2-1 hjem. Dermed kunne de kalde sig vindere af Feretti Hotels Cup 2019. Flot præstation af de unge Lyngby-talenterne og stort tillykke! Nu venter den hjemlige liga igen, hvor de skal forsøge at forsvare deres nuværende delte-førsteplads i gruppen.

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.