Landsholdsopsamling: Talenterne Fazal & Ægidius med U18-landsholdet i Schweiz

Det danske U18-landshold spillede henover weekenden venskabskampe imod Schweiz, som danskerne skulle møde to gange på turen. Her var vores dygtige målmand Janathan Ægidius samt Mohammed Fazal i truppen, hvor det blev til spilletid for begge unge talenter. Derudover havde vi flere tidligere akademi-spillere med det danske A-landshold, samt U21-landsholdet hvor Yussef Poulsen og Jens Odgaard leverede vigtige og flotte scoringer i rødt og hvidt.

På billedet ses Mohammed Fazal med nummer 5 for Danmark før 1-1 kampen imod Schweiz.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U18: Schweiz 2-2 Danmark
Første kamp for det danske U18-landshold var imod værterne fra Schweiz, hvor vores Kongeblå-keeper Jonathan Ægidius var med fra start. Her kom danskerne planmæssigt i front med 0-1 efter bare 17′ minutter, da Mathias Kvistgaarden bragte danskerne i front. Herefter kom Schweiz bedre med i opgøret og fik reduceret i det 19′ minut, inden schweizerne kom i front med 2-1 efter 24′ minutter. Dermed gik de to hold til pause med stillingen 2-1 til værterne. Efter pausen fik Danmark foretaget flere udskiftninger, og det lykkedes vores U18-landshold at få udlignet til 2-2 igen ved Mathias Kvistgaarden. Dermed endte opgøret uafgjort 2-2, og Ægidius spillede samtlige minutter af kampen.

U18: Schweiz 1-1 Danmark
U18-landsholdets anden træningskamp var igen imod Schweiz, hvor vores unge venstreback Mohammed Fazal var med fra start, hvor Ægidius måtte se til fra bænken efter 90′ minutter i det første opgør. Her forløb første halvleg jævnbyrdigt, og de to hold gik til pausen uden scoringer med stillingen 0-0. Kampens første mål faldt til værterne, der bragte sig i front efter 76′ minutter af kampen, men den føring holdt ikke længe. Den indskiftede Mathias Kvistgaarden scorede endnu en gang for U18-landsholdet, da han udlignede til 1-1 i det 81′ minut. Fazal gik fra banen i det 82′ minut og kunne se holdkammeraterne køre det uafgjorte resultat hjem.

U18-landsholdets samlede resultater:
Schweiz 2-2 Danmark
Schweiz 1-1 Danmark

Bliv klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Flotte internationale bedrifter fra flere tidligere akademi-spillere!
Til den seneste landsholdssamling, var det ikke kun på U18-landsholdet vi var repræsenteret. Flere tidligere Lyngby-talenter markerede sig nemlig på den helt store scene, hvor Yussef Poulsen, Christian Gytkjær og Lasse Schöne var med det danske A-landshold, og Poulsen fik afgjort den vigtige kvalifikationskamp imod Schweiz med sin enlige scoring i opgøret. Gytkjær kom på tavlen i stor sejren over Luxembourg, hvor store-Gyt nettede til 4-0 over miniput-nationen.
På U21-landsholdet var de tidligere Lyngby-talenter Jens Odgaard og Jacob Bruun Larsen med, og her scorede Odgaard et vanvittigt mål på saksespark og sikrede dermed sejren for U21-drengene på 2-1 over Nordirland!

Du kan se Odgaards saksesparksmål HER og Yussef Poulsens scoring imod Schweiz HER!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): RUNE PHOTO