Akademiweekend: U13-talenterne udspillede HB Køge med 7-1

Akademiet havde en stille weekenden, da både vores U19, U17, U15 og U14 hold sad i den hjemlige liga over denne runde og var derfor ikke i kamp. U17-mandskabet har derimod været til international turnering, som der følges op på senere på ugen. Dermed var U13-mandskabet som tidligere på måneden vandt en international turnering i Sverige, eneste hold i aktion for Lyngby Boldklub denne weekend. Det talentfulde hold mødte på hjemmebane HB Køge, som blev sendt hjem med et større nederlag efter et møde med U13-holdets målmaskine lørdag eftermiddag.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U13: Lyngby Boldklub 7-1 HB Køge
Efter en god sæsonstart, skulle U13-mandskabet forsøge lukke hullet op til KB på førstepladsen i rækken da HB Køge kom på besøg lørdag eftermiddag. Her satte De Kongeblå-talenter sig på spillet fra kampens start og spillede sig undervejs frem til flere 100% chancer, som en velspillende HBK-målmand til afværget. Lyngby-holdet gik dog til pause 1-0, da Noah Johnsen sikrede os føringen med et velplaceret skud. HB Køge var presset helt i bund i første halvleg, men kæmpede flot trods det store Lyngby overtag. Anden halvleg bød på samme kampbillede, hvor vi dog skulle et stykke ind i halvlegen før kampen endeligt blev afgjort. Efter 2-0 målet gik det stærkt og drengene stoppede ikke her, til trods for der ikke var tvivl om sejren kom i hus her. Kampen endte med en 7-1 afklapsning, hvor Noah fik scoret endnu en gang, Kasper Kastrup, Svend Damsgaard noterede sig for to scoringer hver samt teknikeren Blerti Merseli scorede en enkelt kasse.

Lyngby målscorere:
Noah Johnsen – 2 mål
Kasper Kastrup – 2 mål
Svend Damsgaard – 2 mål
Blerti Merseli – 1 mål

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Weekendens samlede resultater:
U13: Lyngby Boldklub 7-1 HB Køge

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske