Akademiweekend: U13-talenterne udspillede HB Køge med 7-1

Akademiet havde en stille weekenden, da både vores U19, U17, U15 og U14 hold sad i den hjemlige liga over denne runde og var derfor ikke i kamp. U17-mandskabet har derimod været til international turnering, som der følges op på senere på ugen. Dermed var U13-mandskabet som tidligere på måneden vandt en international turnering i Sverige, eneste hold i aktion for Lyngby Boldklub denne weekend. Det talentfulde hold mødte på hjemmebane HB Køge, som blev sendt hjem med et større nederlag efter et møde med U13-holdets målmaskine lørdag eftermiddag.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
Køb dit sæsonkort her

U13: Lyngby Boldklub 7-1 HB Køge
Efter en god sæsonstart, skulle U13-mandskabet forsøge lukke hullet op til KB på førstepladsen i rækken da HB Køge kom på besøg lørdag eftermiddag. Her satte De Kongeblå-talenter sig på spillet fra kampens start og spillede sig undervejs frem til flere 100% chancer, som en velspillende HBK-målmand til afværget. Lyngby-holdet gik dog til pause 1-0, da Noah Johnsen sikrede os føringen med et velplaceret skud. HB Køge var presset helt i bund i første halvleg, men kæmpede flot trods det store Lyngby overtag. Anden halvleg bød på samme kampbillede, hvor vi dog skulle et stykke ind i halvlegen før kampen endeligt blev afgjort. Efter 2-0 målet gik det stærkt og drengene stoppede ikke her, til trods for der ikke var tvivl om sejren kom i hus her. Kampen endte med en 7-1 afklapsning, hvor Noah fik scoret endnu en gang, Kasper Kastrup, Svend Damsgaard noterede sig for to scoringer hver samt teknikeren Blerti Merseli scorede en enkelt kasse.

Lyngby målscorere:
Noah Johnsen – 2 mål
Kasper Kastrup – 2 mål
Svend Damsgaard – 2 mål
Blerti Merseli – 1 mål

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Weekendens samlede resultater:
U13: Lyngby Boldklub 7-1 HB Køge

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Status på vores udlejede kongeblå spillere

Programmet for resten af efteråret er klar

Tag med fanbussen til Aalborg

Tilmeld vores nyhedsbrev