Højeste tilskuertal i over 25 år i nederlag mod Brøndby

Modstander: Brøndby IF
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: 18:00, d. 20. oktober

Der var dømt årets kamp på Lyngby Stadion, da Brøndby IF gæstede et udsolgt Lyngby Stadion, hvilket betød 8.547 tilskuere, som er det højeste i over 20 år. De 22 aktører blev da også mødt af en fornem kulisse, da Lyngby Fans havde arrangeret en flot tifo, som blev afviklet ved indløb. Så der var lagt i kakkelovnen til et spændende opgør, hvor der var tryk på lægterne!

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Wilzcek var forskellen ved pausen
Opgøret startede jævnbyrdigt, men med høj intensitet fra begge mandskaber, der gik til den i duellerne. Godt ti minutter inde i opgøret fik vi kampens første chance, da Rezan Corlu hakkede til læderet udenfor feltet, men Marvin Schwäbe fik bokset bolden væk. Fem minutter senere var Brøndby så tæt på, da Dominik Kaiser kom igennem, og han skød på stolpen, men heldigvis også væk fra målstregen. Få minutter senere var Wilczek på færde, men hans hovedstød røg over mål. Brøndby var bedst midtvejs i opgøret, hvor de pressede De Kongeblå, og de var også tæt på at komme foran, efter hvad der ligende en øvet detalje. Hany Mukhtar hoppede over bolden, og så kunne Josip Radosevic hakke til den, men den blev heldigvis rettet af tæt under mål til hjørne. Efter 38 minutter gik den så ikke mere. Anthony Jung lagde en bold højt ind i feltet, og her steg Wilczek op og headede Brøndby foran. Lyngby havde egentlig været godt med, og flere gange havde Corlu skudt mod mål, men der havde manglet den sidste skarphed. Og bolden kom heller ikke i mål for Lyngby-drengene, som derfor måtte de gå til pause bagud 1-0 efter en jævnbyrdig halvleg.

Skarpe Brøndby afgjorde det i anden halvleg
De kongeblå-drenge kom godt ud efter pausen, og Corlu var tæt på efter endnu et skud fra distancen, men den endte desværre forbi kassen. Brøndby havde egentlig svært at tilspille sig noget, men halvvejs i anden halvleg, fik de et frispark på kanten af feltet. Det var så godt sparket, at Thomas Mikkelsen måtte ud i fuld længde og redde. Brøndby var første over returen, og Kaiser fik bolden og tog et træk inde i feltet, hvor han blev fældet, hvilket førte til straffe. Det tog Wilczek sig af, og han placerede bolden i midten af målet til 2-0. Og gæsterne var ikke færdige. Bare få minutter senere blev Kaiser spillet fri i feltet, og han øgede til 3-0. Corlu var virkelig i spilhumør, og da der resterede ti minutter af opgøret skød han igen mod mål, men hans forsøg sneg sig forbi den ene opstander. Lyngby forsøgte med alt, som de havde, men der blev ikke scoret mere i opgøret, og dermed vandt Brøndby 3-0.

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 0 – 3 Brøndby IF

Tilskuertal:

Målscorer:
0-1, Kamil Wilczek / Brøndby IF 38′
0-2, Kamil Wilczek / Brøndby IF 70′ (straffe)
0-3, Dominik Kaiser / Brøndby IF 72′

Kort:
Gult, Hjortur Hermannsson / Brøndby IF 60′
Gult, Kevin Tshiembe / Lyngby Boldklub 67′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard, Kevin Tshiembe, Nikolai Geertsen, Frederik Winther, Patrick Da Silva – Kasper Enghardt, Marcel Rømer – Rezan Corlu, Emil Nielsen, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Jesper Christjansen (Ind 75′ –> Gustav Marcussen), Andre Riel (Ind 63′ –> Frederik Winther), Emilio Simonsen (Ind 75′ –> Emil Nielsen), Kasper Jørgensen , Magnus Westergaard & Adnan Mohammad.

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk