De Kongeblå reserver drillede endnu engang FCK

Modstander: FC København
Spillested: FCK Træningsanlæg, Bane 10
Tid & dato: 13:00, D. 10. oktober

Det gjaldt den fjerde kamp i reserveholdsligaens gruppe 1, da de Kongeblå reserver gæstede FCKs ditto på Frederiksberg. Her lagde bane 10 på FCKs træningsanlæg på Jens Jensens Vej græs til opgøret. Igen havde de danske mestre flere prominente navne i startopstillingen, hvor der både var gjort plads til blandt andet den tidligere Lyngby-spiller Andreas Bjelland, Jens Stage og Nicklas Bendtner. På papiret en svær opgave for et Lyngby mandskab der bestod af en trup med mange førsteholdsspillere, men hvor der også var gjort plads til en række unge akademispillere fra både U17 og U19.

Skynd dig at sikre dig din billet til Braget mod Brøndby:
KØB DIN BILLET HER!

Hård presset fra start
Hjemmeholdet fra FCK lagde hårdt ud, hvilket betød, at vi fra starten af kampen blev trykket længere tilbage end ønsket, og vi skulle derfor bruge lidt tid på at komme ind i kampen, før vores spil rigtigt begyndte at sætte sig. Efterhånden som kampen skred frem, begyndte vi stille og roligt at se vores spillere blive mere og mere komfortable omkring bolden og spillet, hvorfor kampen også fik sat sig. Ikke desto mindre fik FCK bragt sig foran efter 20 minutters spil, da en fejlafleverring i Lyngbys forsvar spillede unge Mohamed Daramy fri, som derefter gjorde det til 1-0 på Frederik Schram. Det var en halvleg som bød på flere chancer til FCK end os, hvorfor de også fortjent gik til pause med en 1-0 føring.

Riel-mål nok til uafgjort
I pausen var det tydeligt, at Mikkel Beckmann og resten af staben havde fået rettet nogle ting, da vi så et Lyngby mandskab, der kom meget bedre ud til 2. halvleg og som havde en tro på, at kampen stadig levede. Den indsats skulle også vise sig at blive hurtigt belønnet, da André Riel opsnappede en misforståelse i FCKs bagkæde og nemt prikkede udligningen i tomt mål. Derfra kunne kampen egentlig gå begge veje, hvor begge hold havde muligheder for at nappe alle tre point. Nicklas Bendtner havde flere store chancer uden dog at få prikket bolden det sidste stykke i kassen, ligesom vores U19 spiller Frederik Winther Lindberg til allersidst i kampen havde en kæmpe chance, som FCK desværre fik reddet på stregen i absolut sidste øjeblik. Dermed forblev det ved 1-1, og vi formåede endnu engang at drille FCK. Det ene point betyder, at vi efter 4 kampe i reserveholdsligaen stadig er ubesejrede med 8 point og bevarer duksepladsen i gruppe 1.

Reserveholdsprogrammet for resten af efteråret 2019:

Dato:Tid:Hjemme/UdeModstander:
Man. d. 21. oktoberKl. 13.00UBrøndby IF
Tor. d. 14. novemberKl. 13.00HBrøndby IF

(Bemærk at der kan komme ændringer i programmet.)

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

FC København – Lyngby Boldklub 1 -1 (1-0 halvleg)

Målscorer:
19′ 1-0 Mohamed Daramy, FC København
53′ 1-1 André Riel, Lyngby Boldklub

Startopstilling:
Frederik Schram, Kasper Jørgensen, Marcus Backmann, Thor Høholt (U19), Patrick Da Silva, Jesper Christjansen, Magnus Westergaard, Gustav Marcussen, Emilio Simonsen, André Riel, Christoffer Saietz (U19)

Bænken: Tobias Back (U19), Ertugrul Teksen (U19), Frederik Winther Lindberg (U19), Filip Panjeskovic (U19), Casper Kaarsbo (U17), Thomas Villadsen (GK)

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk