Lyngby Boldklub deltog ved vellykket Science Festival

Vi har fået skudt vores ‘Lyngby Boldklub Samarbejdsskole’-projekt rigtig godt i gang, og I uge 39 var vi i den forbindelse med ved Science Festival 2019, der var arrangeret sammen med Lyngby-Taarbæk Vidensby, Lyngby-Taarbæk Kommune, Astra & Teknologipagten. Vi var blandt andet matchet med Trongårdsskolen, som om mandagen var forbi klubhuset, hvor der var oplæg fra nogle af vores spændende Verdensmålspartnere. Charlotte Haile fra C&C Travel fortalte om flere af deres spændende projekter, såsom kokosplameplantning i Asien eller vandprojekter i Thailand, som alle støtter nogle FNs 17 Verdensmål. Vi havde også besøg af Stelian Trasborg fra Trasborg, der fortalte om deres bæredygtige arbejde med genbrug af tøj, samt hvordan de arbejder i forhold til de 17 Verdensmål.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Efter oplæggene stod den på skraldeindsamling på området omkring Lyngby Idrætsby, da Trongårdsskolen var en del af det nationale “Masseeksperiment”, som skulle indsamle og kategorisere skrald i hele Danmark. Herefter fik elever stillet forskellige problemstillinger, som havde med emnet skrald og gøre, hvilket de så skulle arbejdet med resten af ugen.

Om tirsdagen var Lindegårdsskolen også forbi Lyngby Stadion, og de fik oplæg fra J. Jensen om bæredygtigt byggeri, og hvordan fremtidens byggerier ser ud. Trasborg var endnu en gang til stede, hvor de igen snakkede deres bæredygtige arbejde med genbrug af tøj, samt hvor de arbejder i forhold til de 17 Verdensmål. Herefter blevet eleverne igen stillet relevante problemstillinger, som de skulle arbejde med resten af ugen.

Om fredagen fik vi afsluttet ugen på bedst mulig vis, da vi var forbi både Trongårdsskolen og Lindegårdsskolen til præsentationer og feedback. De unge mennesker havde været super kreative, og der var utroligt mange spændende løsninger på, hvordan man kan være mere bæredygtig i fremtiden. Science Festival var en kæmpe fornøjelse, og det var også et bevis på, at vi via vores “Lyngby Boldklub Samarbejdsskoler” også kan arbejde med andet end fodbold. Der skal lyde et stor tak til vores tre partnere Trasborg, C&C Travel & J. Jensen for at være med på ideen og selvfølgelig til vores to samarbejdsskoler Trongårdsskolen & Lindegårdsskolen. Der skal også lyde en stor tak til Lyngby-Taarbæk Vidensby, Lyngby-Taarbæk kommune, Astra & Teknologipagten for det flotte setup.

Køb billet til Lyngby BK – Brøndby IF
Find din billet her!

Vi fortsætter vores ‘Lyngby Boldklub Samarbejdsskoler’-projekt resten af efteråret, hvor vi blandt andet stadig skal have spændende forløb med Engelsborgskolen, Lyngby private Skole og Billums Privatskole.

I kan læse mere om ‘Lyngby Boldklub Samarbejdsskoler’ ved at klikke her

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter